Fiesta ´95

Hep Hey!!

Nu er jeg ved at være lidt træt af den fløjten det giver fra døren i passagersiden... mad Døren vil ikke lukke helt tæt. Og jeg har prøvet at kikke lidt på lukkemekanismen... Jeg kan skrue hvad-den-nu-hedder af bilen, men ikke flytte den længere ind. Og i døren ser der ikke ud til at være de store muligheder Når man smækker den, lukker den helt i, og åbner sig så med det samme det lille stykke der gør at man kan høre det blæser forbi. sad

Nogen der har et forslag? Ud over min svogers, om at skifte det mellem nummerpladerne!!

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej NæstenFormand.

Hmm, ud over at foreslå du skifter forreste og bagerste nummerplade har jeg måske et par små fif. Desværre kender jeg ikke lige en Fiestas dørlåse men har før været ude for, at det kan hjælpe at smøre låsen (altså indeni), måske en gang rustfjerner først, ej var at fornægte. Husk at motionerer mekanismen godt og grundigt.

Formoder der ikke er mulighed for at justere dørlåsen i døren eller det beslag den griber ind i på dørstolpen.

En anden mulighed er at hente en ny (brugt) ved en autoophugger. En (helt) ny kan garenteres også afhentes ved en Ford forhandler ved at erlægge et større beløb.

Det var alt, held og lykke.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa,
Så vidt jeg husker er en Fiesta med en ganske almindelig dørramme.
Det hele kan godt give sig med tiden - så prøv dette her trick:

Rul vinduet ned - helt ned.

Sæt et eller anden blødt i klemme mellem døren og selve karrosseriet - så døren ikke lukker helt. Jeg plejer at bruge en tyk pude fra min sofa og lægger den dobbelt. Tryk døren ind mod karrossen med puden imellem.

Nu har du så en sprække øverst oppe ved taget, hvor dørrammen normalt ligger til. Nu tager du bare fat i rammen og pressen den et par centimeter ind mod karossen ( taget ). Der skal uendeligt lidt til - men bare roligt - der sker ikke noget hvis du bare tager det stille og roligt. Lige så stille og roligt så lakken ikke krakkelerer.

Bedste hilsener

Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis