Opslagstavle...

Hej

Ville høre om der er nogle der har prøvet at lave en opslagstavle selv.
Den skal laves så man kan sætte nåle i den til papirene.

Altså lidt ligesom en "gammeldags opslagstavle" i træ. Bagefter skal den betrækkes med sort stof.

Kan gode selv finde ud af at lave den. Meeen hvad hulen kan man bruge af mat. til at stikke nåle i confused

Nogle der har nogle idéer...?

Mvh Kenneth Popp
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det godt nok nogen tid siden, jeg har lavet opslagstavler. Men da jeg gjorde sidst, blev der brugt cellutexplader. Cellutexpladen er meget blød og vældig god til en opslagstavle.

Cellutexpladen blev brugt meget til vægbeklædning for år tilbage, men da den er meget brandfarlig, må den ikke anvendes mere, så vidt jeg husker. Så, om trælasten sælger dem stadig, er jeg ikke klar over. Men der sker da ikke noget ved at spørge.

Svend Erik

Bygningssnedker

Citat fra kpc

Hej

Ville høre om der er nogle der har prøvet at lave en opslagstavle selv.
Den skal laves så man kan sætte nåle i den til papirene.

Altså lidt ligesom en "gammeldags opslagstavle" i træ. Bagefter skal den betrækkes med sort stof.

Kan gode selv finde ud af at lave den. Meeen hvad hulen kan man bruge af mat. til at stikke nåle i confused

Nogle der har nogle idéer...?

Mvh Kenneth Popp


Hej Kenneth.

Som Svend Erik skriver kan du bruge det der også i daglig tale kaldes blød masonit plade, det er den mest gænse måde at gøre det på.
Du køber en plade, skære den til i de mål du skal bruge.
Herefter giver du pladen et lag billig plastic maling, farven er næsten underordtnet, men skal opslags tavlen være sort, var det nok en ide at bruge sort plastmaling, husk at kanterne også skal have, når malingen er rigtigt tør (et døgn) smørre du et godt lag tapetklister på pladen og lægger hessian på. Sørg endelig for at det er sjasket godt til med tapet klister ellers vil det slippe med tiden. når klisteren er tør kan du så give pladen en omgang sort maling igen.
Herefter skal du have nogle lister limet på hele vejen rundet som ramme, da ser det godt ud at bruge en kvartstaf liste med gerring i hjørnerne.
Held og lykke med projektet wink

V.h. Håndværkeren smile
Hej Sven Erik.
Det er ikke kun på grund af brandfaren man ikke bruger Cellutex / Blød masonite plade mere. Det er den bedste form for fugtsamler, så pladerne efter nogle år balnede ud og blev skæve. I det hus jeg bor i var alle ydervægende beklædt med blød masonite, noget værre skrammel.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også