sideliner

Vi har ved optagning af vores båd konstateret, at fribordet i styrbord side er skæmmet af en lang stregformet misfarvning svarende til bådens bredeste sted. Den har været meget svær at fjerne, men det er dog næsten lykkedes. Det er tydeligt, at stregen stammer fra vores nabos stramme sideline. Han har ikke lyst til at fjerne den- og den er naturligvis også praktisk, når man skal ind og ud af boksen i "blæsevejr". Vi mener, at det ville hjælpe på vores problem, hvis han løsnede den og lod den hænge løst ned i vandoverfladen- eller hvis han måske skiftede linen ud med en "venligere" variant( hvis en sådan findes, har vi ikke noget mod at betale). Vi har et godt forhold til vores nabo og ønsker hverken strid eller ballade. Er der nogen, der har erfaringer, som eventuelt kan bruges her. Gode ideer er også velkomne.smile Hejn
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsningen kunne være at i hænger nogle fendere på linen, simpelt hen binder dem op så de hænger vandret på linen, jordbær kunne også bruges så skal der ikke så mange til.
Jeg går ud fra at linen holdes strammet op og at nabobådejeren bruger linen når han skal ind og ud fra pladsen. Da vil et par fendere ikke være nogen hindring.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Løsningen kunne være at i hænger nogle fendere på linen, simpelt hen binder dem op så de hænger vandret på linen, jordbær kunne også bruges så skal der ikke så mange til.
Jeg går ud fra at linen holdes strammet op og at nabobådejeren bruger linen når han skal ind og ud fra pladsen. Da vil et par fendere ikke være nogen hindring.

V.h. Håndværkeren
.
bare for at drille, hvad nu hvis nabobåden ikke er tæt på, så er der jo ikke noget modhold til fenderne. f. eks. ved vind ind fra modsatte side af linen.
Bedre var at holde fortøjningerne så stramme at de ikke når linen, måske ved at krydse dem på båden, men det kan være det allerede er sådan.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja ja ! du sir noget Lynæs.
Men så må bådejeren der har problemet selv have nogle fendere hængende så linen ikke genere hans fribord, (eks. fire store traktordæk det giver dog sorte ringe på fribordet) men kunne også "komme" til at skamfile stræklinen så problemet blev løst om end ikke nabo venligt, men dog løst !!
Hvad med at købe et par meter ½" armeret gummislange og trække udenpå linen på det stykke, som kommer i kontakt med båden? En knude på linen i hver ende af slangen burde kunne holde den på plads. Alternativt i hele linens længde, hvis der skal kunne glide en brandmandshage ell. lign. henad den.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det lyder umiddelbart som en enkel løsning-men er den også god?Jeg mener, er det ikke muligt, at også gummislangen trækker spor hen over fribordet?Hejn.P.S.tak for svarene, jeg vælger at se på skamfilingen fra en humoristisk vinkel.
Annonce
Citat fra Hejn

Det lyder umiddelbart som en enkel løsning-men er den også god?Jeg mener, er det ikke muligt, at også gummislangen trækker spor hen over fribordet?Hejn.P.S.tak for svarene, jeg vælger at se på skamfilingen fra en humoristisk vinkel.

Det lyder slet ikke så tosset det med en slange, gummi slangen vil dog give sorte streger lige som traktordækkene. Men prøv på den lokale brandstation om de ikke har en kaseret brandslange, den er der lærred uden om.
Man kan også få sådan nogle vævede bånd til bla. ankerline (Det er dem der vist på sådan en rulle der kan sidde på søgelænderet) den kan ikke lave streger på dit fribord.

V.h. Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis