Skal til at bygge nyt hus.

Hejsa.....


Vil da lige høre om der nogen herinde der har nogle links til nogle sider med nogle fede spændende og utrditionelle huse herinde. vi påtænker at bygge
i træ kombineret med eternit og selvfølgelig tagpap på taget. biggrin

Hilsen tagdækkeren

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej tagdækkerclaus

Se tillægget til Jyllandsposten i dag (LIVING) der må være et hav af links som du kan hente inspiration fra.

Husk jeg kan udføre tæthedsprøvningen og energimærket, når du kommer så langt smile
Hvad skal det koste at få udført. smile
Citat fra Orla Nautrup

Hej tagdækkerclaus

Se tillægget til Jyllandsposten i dag (LIVING) der må være et hav af links som du kan hente inspiration fra.

Husk jeg kan udføre tæthedsprøvningen og energimærket, når du kommer så langt smile

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej

Pt er prisen 4.500,- kt for selve tæthedsprøvningen excl moms + evt fejlfinding med termografi eller lignende.

Energimærkningen følger de til enhver tid gældende priser fastsat af energistyrelsen, (som pt er alt for lave) og afhænger af husstørrelse.

Du skal forøvrigt starte med at få udført en energibehovsberegning når du har tegninger klar (denne må ikke udføres af den samme som udfører energimærkningen).
Hej Claus.

Jeg mener at have set du hører hjemme i Vejle.

Og her er der da forskellige lidt utraditionelle huse at finde.
Der er et hus under opførelse i 2 plan i den nye udstykning helt oppe mod Bredballe Handelsplads. OG kig ned på den store udstykning Stor Grundet og Lille Grundet. O rund så lige en lille tur ud omkring Jelling og Hedensted. Her findes også utraditionelle huse.

Men lad os høre noget om hvad du har af ideer og drømme....

MVH Njord
Citat fra njord

Hej Claus.

Jeg mener at have set du hører hjemme i Vejle.

Og her er der da forskellige lidt utraditionelle huse at finde.
Der er et hus under opførelse i 2 plan i den nye udstykning helt oppe mod Bredballe Handelsplads. OG kig ned på den store udstykning Stor Grundet og Lille Grundet. O rund så lige en lille tur ud omkring Jelling og Hedensted. Her findes også utraditionelle huse.

Men lad os høre noget om hvad du har af ideer og drømme....


Hejsa Njord.

Jeg har set den i 2 plan i Bredballe, syntes bare den er lidt for kedelig at se på. Jeg har en ide om at det skal være lidt utraditionel byggeri jeg vil lave. Jeg går og pusler lidt med tanken om et kassette byggeri beklædt med Klink i træ kobineret med noget eternit og så med tagpap på taget.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Kedelig..... Tjaeee der er ikke meget "Preben Jørgensen hus" over den.
Det der tiltaler mig på den er at der er taget hensyn til beliggenheden og de muligheder der er for et rigtig godt kig ud over området. De andre der ligger i et plan er da meget mere kedelige....
Specielt fordi de ikke udnytter de muligheder der reelt er for at komme op og få et frit kig ud over området.

Som du sikkert har spottet bor jeg i den lidt ældre del af udstykningen og har bugget et tradionelt hus i 1½plan, men på min hjørnegrund kan jeg se ud over de andre huse, der er i et plan. Det gør at jeg har en vid udsigt 180 grader rundt eller mere. Specielt fra overetagen er der jo et rigtig godt kig ud over området. I de fleste retninger kan jeg se 15 - 30 km væk i klart vejr. Det er noget jeg virkeligt værdsætter i min dagligdag.

Men det 2 plans hus har nogle gode linnie, med forskudte tag flader, Et kompakt ydre. Og det at yderbeklædningen er i 2 forskellige udformninger. Vandskuret stueplan og enten træ eller anden beklædning på 2 etage.

Garagen er dog ret manglende... Men måske er mit behov for den slags også større end den almindelige forbruger... Har dog, desværre, set mange der efterfølgende klapper et grimt skur op... for lige at få den nødvendige plads. ØV ØV ØV ØJEBÆ

Hvad med de grunde på Store Grundet der er dedikeret til utraditionelle træhuse? Er der begyndt at skyde noget op her? De burde kunne give inspiration til et hus som det du beskriver....

Men lidt mere, hvad er det du gerne vil have af utradionelt i dit byggeri??

PS kom lige i tanke om det nye LIDO biografbyggeri.... Her er facaden beklædt med kobber. Men det kunne jo have været zink... Måske til en afveksling med træet....

MVH Njord
Jeg vil bare have noget som ikke alle andre har. Jeg har en tanke om et byggeri, hvor det skal se ud som om det er tre bygninger der er bygget sammen i forskudte plan. tagkonstruktionen skal evt. være fladt eller med ensidig taghældning. Jeg skal til arkitekt i januar så håber vi kan trække nogle streger som fanger mig og fruen. Den skal ha en funktion så jeg kan udnytte udsigten ned over Vejle by og fjorden oppe fra Uhrhøj

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis