Blyfri 92 På blyfri95

Her den anden dag, skulle jeg fylde beninzx på bilen, og kørte til q8 i måløn, enten har knappen ikke virket, ller også fik jeg ikke trykket den ordenlig, først da jeg havde tanke helt op, opdagte jeg har at det var blyfri92 der var kommet på og ikke blyve95, kørte så til ballerup og fyldet blyfri 95 på, det der kun være ca. 2 liter.

hvad er forsekllen enligt på blyfri 92 og 95

og sker der noget med med det, kan jeg evt. køre tanke tom, og så fylde blyfri 95 på uden at der er sket noget?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sker intet ved dette, hvis du syntes den kører lige godt på 92, så spar dig disse par øre, mange steder er blyfri 92 og 95 det samme fordi det var billigere end at grave en tank mere ned.

Min er også anbefalet til 95 men jeg har aldrig kørt andet end 92.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej thomaxz
Jeg har igennem mange år kørt på blyfri 92, og en gang spurgte jeg min mekaniker om dette, han sagde, det er i orden at køre på 92, men der kan godt forkomme lidt bankelyde, hvis det sker så bare tank en gang 95, så er det i orden igen.
MVH Preben41

preben

Ja og den ene gamle bil jeg har kan køre blyfri 95 men med blyfri 92 banker den.
Men..........Ved UnoX og 123 og OK og (nogle statoil stationer ikke alle) Texaco, da tror jeg at der i Blyfri 95 er Okton 92, for da banker bilen når jeg tanker 95. Jeg har også oplevet at på min 60 liters tank, pludselig kunne tanke 64 liter ved en ældre UnoX Tank.
De andre benzin mærker tanker jeg ikke sådan, da dem har jeg ikke kort til og ligger ikke lige på min rute, men kunne sikkert også være tilfældet der.
Så selv om benzinen er billigere ind i mellem, så skal de nok få pengene ind.
Har i oplevet noget lignende.

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis