Udskiftning af lejer på en Gorenje vaskemaskine..?

Når den store hammer nu ikke du´r, så lad os prøve nettet...!

Jeg troede lige at jeg kunne skifie lejerne på min GORENJE WA 1370n vaskemaskine her til formiddag. Men nu, mens ungerne alligevel skal sove til middag, må jeg jo nok indrømme at jeg lige har brug for lidt konstruktiv vejledning fra fagfolk for at komme videre.... confused

Remhjulet er kommet af sammen med den tykke stålring omkrng tromle-aksen og jeg går ud fra at jeg nu skal have lejekrydset af for at kunne udskifte lejerne indefra...(?)
Jeg har fjernet de 3 bolte ud ved lejekrydset arme, samt de 3 møtrikker ved lejekrydsets center. Jeg har skruet centerbolten akslen i igen og banket beslutsomt med den store hammer for at få lejerne løsnet. Men intet sker. Heller ikke når jeg vrikker lejekryset frem og tilbage...

Skal krydset overhovedet af på den her model inden at
jeg kan skifte lejerne og i så fald hvordan...?

Håber en af jer har et godt råd til at bringe mig videre...
smile mvh
Peter

Reply »
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Kender ikke lige nættop den mod. du har sad men var der ikke n mulig hed for at du kunde snuppe et billed at det så var det lidt nemmere at komme med et bud på hvad du evt. skal gøre

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Jep....du skal have lejebukken af, det er nok nødvendigt med en halvstor aftrækker og lidt vold sad

Når du har fået bukken af, kan du trykke lejerne(der er nok to) ud

Det er muligt de skal hver sin vej for at komme fri, og husk at pakringene (mod tromlen) sikkert er ødelagt, når lejerne er defekte - er det sikkert fordi de har fået vand

Med venlig hilsen

Fladder
Tak for rådene og endnu en gang sorry for de ugelange svartider...
Nå men efter et par aftner med Storm P-metoder, blod, sved og ømme fingre fik jeg heldigvis fat i en stor aftrækker. Og derfra tog det ca. 1½ minut at få støbeklodsen af tromlen....! Der er nu intet som at arbejde med det rigtige værktøj !
Det yderste leje røg let ud men det inderste bakser jeg så med nu. Selvfølgelig er det rustet fast som bare f.....

Peter
En snedig metode, når det gælder fastsiddende leje-yderringe er at svejse en streng hele vejen rundt indeni.
Når svejsestrengen afkøles, trækker den ringen sammen, så den falder ud af sig selv.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Tak for tippet. Det skal jeg ned og prøve i det lokale kulturhus´ metal-værksted...

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis