Montering af PEX rør i rør

Hej,

Håber at nogen herinde kan hjælpe en IT-nørd der forsøger at bevæge sig ud i GDS verden biggrin

Jeg er ved at isolere min garage og i den anledning vil jeg flytte vaskemaskine og tørretumbler der ud. Jeg har trukket to stk PEX rør i rør derud og har til dato blot ført dem ud igennem min nyopsatte gipsvæg.......

Det er så her at jeg lige stopper op, for skulle jeg have monteret noget før end jeg lukkede gipsvæggen og hvordan kommer jeg bedst ud af min "brøler"

Hilsen

Michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra rosenbom

Hej,

Håber at nogen herinde kan hjælpe en IT-nørd der forsøger at bevæge sig ud i GDS verden biggrin

Jeg er ved at isolere min garage og i den anledning vil jeg flytte vaskemaskine og tørretumbler der ud. Jeg har trukket to stk PEX rør i rør derud og har til dato blot ført dem ud igennem min nyopsatte gipsvæg.......

Det er så her at jeg lige stopper op, for skulle jeg have monteret noget før end jeg lukkede gipsvæggen og hvordan kommer jeg bedst ud af min "brøler"

Hilsen

Michael


Hej Michael..
Din "brøler" er efter min mening ikke stor.. Du laver blot en udvendig instalation.. ned til vvs manden.. og købe det "fit" der skal bruges..
Det er også meget lettere at rep. hvis det engang går i stykker.. :-)

Mvh Jan
Hej
Nu ved jeg jo ikke helt hvad du tænker på med glemt !
Jeg går ud fra at de to slanger du har trukket er til v&k vand !
Det du har glemt er det at montere vægdåser ? (afslutningen på pex røret ) eller skulde du have sat noget ekstra ? eller hvad er det du mener med skulde have gjort noget inden jeg lukkede gibsvæggen ? med hensyn til hvad du skal bruge så bliver du lige nød til at fortælle lidt mere om hvad du gerne vil have at res.. skal munde ud i (f.eks. en kold hane med ekstra udtag til ? eller kold med to ekstra udtag osv. osv. )
Ps. har du afløb der ude ? smile

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Køb 2 koblingsdåser til gipsplader.
Skær ud omkring, der hvor slanger skal monteres. Ca. en 20x20 cm med pex i midt. Udskæringen gøres nemmest ved at stoppe pex røret ind i væggen igen og bore et hul stort nok til at du kan få en stiksav igennem. Pas på ikke at skære lægter/regler eller pex over, så vær forsigtig.
Monter rir-pex i monteringsdåserne og skrue dem fast på gipspladen på bagsiden se'føli' smile.
Montersamtidig et stykke lægte/brædt der går ud over det hul du skar i top og bund eller siderne af hullet på bagsiden af gipsvæggen. gøres nemmest med gipsskruer fra forsiden. Monter det udskårne gipsplade med dine ny monterede koblingsdåser, spartel ud og du har nu monteret dine rir- pex med udtag i væggen.

Burde ikke tage mere end ½time (- slibing af spartlingerne)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også