Revner i vandskuring Pia Weile 2 12-03-2003 12:56 Vi har en muret pejs med brændeovnsindsats, som vi vandskurede for 2 år siden. Nu revner mørtlen nogle steder og et par steder løsner den sig ligefrem. Hvordan kan vi reparere den? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
pev 1078 9490 27-04-2003 18:01 Hej.Hvor er revnedannelserne, er det i stud- langfugerne, hvad er det for en stentype som der er anvendt?------------------Poul Erik PE
Pia Weile Trådstarter 2 27-04-2003 19:23 citat:Oprindeligt indsendt af pev:Hej.Hvor er revnedannelserne, er det i stud- langfugerne, hvad er det for en stentype som der er anvendt?Hej Det er begge typer fuger.Stenene er håndstrøgne, hårdtbrændte.
ikke reg. 2331 27-04-2003 21:02 citat:Oprindeligt indsendt af Pia Weile:Vi har en muret pejs med brændeovnsindsats, som vi vandskurede for 2 år siden. Nu revner mørtlen nogle steder og et par steder løsner den sig ligefrem. Hvordan kan vi reparere den?hej.jeg her lavet lignende reparationer hvor der blev blandet ca, 10% betongbinder ivandskuringsmøtelen,det virkede godt for mitvedkommende.held&lykke Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
pev 1078 9490 28-04-2003 14:48 Hej igen.Afskaldningen på stenene det forstår jeg ikke da det er blødstrøgne sten, havde det været glatte sten kunne det let have forekommet.Min konklusion på jeres problem vil være.Da pejsen formodentlig er malet, vil jeg benytte en fin strandsandsblanding og vandskure det ind/over revner og afskaldning.Reperationsmørtelen kan i blande 8 dele strandsand 2 dele murcem og 1 del cement.------------------Poul Erik PE
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her