Køb af ny akku-skrue og bore maskine?

Hej NG

Jeg står for at skulle købe en ny batteridrevet skrue- og boremaskine, men vil gerne høre om jeres erfaringer med Devalt og Bosch i deres professionelle serie. Vil især gerne høre om jeres erfaringer med ovennævnte producenters nyeste produkter.

Er der nogen herinde der har prøvet Dewalt´s nye DC925KB 18V XRP slagbore- / skruemaskine

Er det egentlig volt eller Ah der fortæller hvor stærk en maskine er?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er volt der fortæller hvor stærk den er, men det er ampere angivelsen der bestemmer hvor lang batteriets levetid er for hver opladning. Dvs. at har Dewalt'en en angivelse af 2,6 Ah, skulle den kunne levere 2,6 Ampere kontinuerligt i en time. Det skal tages med forbehold, da det afhænger af hvordan batteriet belastes.

En anden interessant faktor er drejningsmoment angivelsen i Nm! Jo højere jo bedre - Især hvis det er sejtræk du leder efter, til lange skruer/franske skruer m.m.
Jeg er gået over til at bruge de billige akku maskiner, og begrundelsen er at jeg kan købe næsten to maskiner for hvad et nyt batteri koster. Jeg har været heldig med de sidste par stykker jeg har købt, de blive knoklet og trækker uden problemer store skruer i.
Jeg har købt dem i Fakta, og lige nu har H.N. dem på tilbud for 98,00 Kr. incl. lader mm.
Hej Allan.

Der kommer an på hvad du skal bruge den til. Hvis du bare skal skrue lidt her og der, så er en billig maskine OK. Men regner du med at skulle skrue 5000 skruer i, ved f.eks renovering, så køb en ordentlig maskine. DeWalt, Makita, Metabo. Bosch ville jeg holde mig fra mht skruemaskiner. Den skal mindst være 14,4v og så 2 stk 3 Ah batterier.

Husk også at vægten har betydning, derfor kan en "slagbore-/skruemaskine" være for tung til alm. skruearbejde.

Mvh Thomas
dur ikke du må op med 2000 kr eller mere
Her selv Dewalts DC925KB skruemaskine og er meget tilfreds med den! Er i gang med at renovere huset og har brugt den til meget.
Har prøvet de billige maskiner, og det gør jeg aldrig igen!
Balance, moment og ergonomi og fantastisk på en af de dyrere maskiner.

Makita, Dewalt, Bosch.... Mærket tror jeg ikke gør den store forskel.

Køb efter behov!
Annonce
Hej Thomas.
Jamen så må jeg jo bare have været heldig, for de holder let til 5000 skruer ved en renovering. Jeg skulle måske lige fortælle at det er 18 volts maskiner med en baterikapasitet på 1,6 ampærer.
Og at jeg altid har nyopladede batterier klar, ved hjælp af et kontakt ur der tænder og slukker for transformerne/opladerne døgnet rundt.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværkeren.

Fedt du har fået en god maskine til en billig penge. Jeg vil egentlig tro at flere at de anderkendte mærker bliver solgt under andre og billigere navne.

1,6 Ah lyder ikke af meget - hvor lang tid kan du køre med sådan et batteri?

Mvh Thomas
Alt efter skruernes størelse ca. 1 time eller 150 skruer á 50mm.
Citat fra JGH

Her selv Dewalts DC925KB skruemaskine og er meget tilfreds med den! Er i gang med at renovere huset og har brugt den til meget.
Har prøvet de billige maskiner, og det gør jeg aldrig igen!
Balance, moment og ergonomi og fantastisk på en af de dyrere maskiner.

Makita, Dewalt, Bosch.... Mærket tror jeg ikke gør den store forskel.

Køb efter behov!


Hej JGH,

Rart med et reelt indtryk af maskinen, frem for "billigt-vs- dyrt" diskussionen.

Batterierne er på 2,6 Ah/niMH som standard, ikke?

hilsen
Søren
Citat fra SorenN

Hej JGH,

Rart med et reelt indtryk af maskinen, frem for "billigt-vs- dyrt" diskussionen.

Batterierne er på 2,6 Ah/niMH som standard, ikke?


Hej Søren

Ja, du har ret. Batterierne til Dewalt DC925KB er 2 x 2,6 Ah NiMH-batterier. Se evt. nedenstående link:
http://www.dewalt.dk/products.asp?lid=7&mktid=7&catno=DC925KB

Og som Søren ligeledes tilkendegiver, så lad os få nogle flere produktspecifikke kommentar med på vejen.

Jeg kan selv lige bidrage med info om den skruemaskine, som nu er ved at være træt efter ca. 6-8 år hårdt GDS arbejde. En Bosch GSR 12VES-2, med 2 stk. 12v 1,7Ah batterier, og en AL 12 FC lader. Dette produkt har tjent mig godt, men vil nu gerne have en kraftigere maskine denne gang. Jeg høre nok til den lille gruppe af GDS'er, som er villig til at købe en mere professionel skruemaskine, hvis jeg tilsvarende ved, at jeg får kvalitet og holdbarhed til gengæld.
"Lad fanden stå i det", hvis man er nød til hele tiden at køre efter en ny skruemaskine, fordi den tidligere ikke holdte.
Så nej, jeg er som Håndværkeren ikke indstillet på, at skulle købe 10-20 billige skruemaskiner til samme pris, som en kvalitets maskine der bare holder. wink
Men jeg er selvfølgelig lydhør over for alle input og meninger, som høre ind under emnet, så forhånd tak for jeres indlæg indtil videre og fremover.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis