Køb af ny akku-skrue og bore maskine?

Hej NG

Jeg står for at skulle købe en ny batteridrevet skrue- og boremaskine, men vil gerne høre om jeres erfaringer med Devalt og Bosch i deres professionelle serie. Vil især gerne høre om jeres erfaringer med ovennævnte producenters nyeste produkter.

Er der nogen herinde der har prøvet Dewalt´s nye DC925KB 18V XRP slagbore- / skruemaskine

Er det egentlig volt eller Ah der fortæller hvor stærk en maskine er?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej NG Jeg står for at skulle købe en ny... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.
Nu må jeg så komme med en bekendelse, jeg er pensionist og der er simpelthen ikke råd til at gå ud og købe maskiner oppe i det prisleje som mange af de mere prof maskiner koster. Det væsentlige er vel også at jeg er tilfreds med mit valg. Men jeg kan da godt se at hvis der var råd, blev det nok noget med mere kvalitet.

V.h. Håndværkeren
På et tidspunkt skulle jeg sætte nogle 2" planker på siden af mine spær, som opretning.
Disse planker satte jeg på med 6 x 120 mm spunskruer. Det opgav jeg hurtigt med batterimaskiner, idet det tager alt for lang tid. Da havde jeg en dyr Hitachi, som var udmærket, men den larmede voldsomt i forhold til så mange andre.
I stedet for brugte jeg min store,gamle 220 volts boremaskine med elektronisk kontakt med variabel hastighed. Den kunne tumle skruerne i, i en ruf, hvis ellers min arm kunne holde.
Siden har jeg kun købt billige til middelbillige, aldrig 1-gears, batterimaskiner, men så flere, for ikke at skulle skifte mellem bor og div. bits, og så klarer jeg de virkelige seje opgaver med den elektriske.
Det har vist sig, at en dyr maskine heller ikke har godt af at dratte ned på betongulv fra stigen! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Det har vist sig, at en dyr maskine heller ikke har godt af at dratte ned på betongulv fra stigen! :-)


Du skriver: Det har vist sig.... Hvor stor et test grundlag har du haft?

Uanset om maskinen er dyr eller billig, så er det vel gældende for alle maskiner, at de i et større omfang ikke tåler at blive "kastet" med.
Med din spydige bemærkning, siger du dermed at billige/ikke kvalitetsmaskiner tåler fald fra højere højder end dyrer/kvalitetsmaskiner?biggrin

Men når det er sagt, så skriver BOSCH at deres Akku-bore-/skruemaskine GSR 36 V-LI kan tåle et fald på 2 meter (betonunderlag).

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptocs-sca/Product.jsp;jsessionid=6309819573AA6706793F5D7ADD696D06?division=gw&language=da-DK&ccat_id=81967&prod_id=9775

Så kravl ikke højere op eller lad vær med at kaste maskinen ned i værktøjskassen. biggrin rolleyes

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Citat fra Håndværkeren

Hej Allan.
Nu må jeg så komme med en bekendelse, jeg er pensionist og der er simpelthen ikke råd til at gå ud og købe maskiner oppe i det prisleje som mange af de mere prof maskiner koster. Det væsentlige er vel også at jeg er tilfreds med mit valg. Men jeg kan da godt se at hvis der var råd, blev det nok noget med mere kvalitet.

V.h. Håndværkeren


Hej til Håndværkeren
Jeg forstår godt din situation og dit behov, og du må på den anden side heller ikke tro, at jeg har røven fuld af penge. Men jeg sparer gerne op til den helt rigtige maskine, så længe jeg ved, at det jeg køber er kvalitet, og så kan det da godt være, at jeg imellem tiden er nød til at gøre brug af den gamle eller købe en midlertidig billig maskine.
Jeg håber bestemt ikke, at du har følt dig trådt på i mit tidligere indlæg, for det var bestemt ikke min hensigt, hverken over for dig eller andre.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Annonce
Det er svært at se nogen nævneværdig forskel på DC925, og DC988.

DC925 har:
-Et moment på 56 Nm vs 52 Nm.
-Vejer 100 gram mere.
-Oplader på 30 min, vs 60 min, men har så en smule mindre batterikapacitet.

Ser dog ud til at have en ny type borepatron. (jeg har dog kun gode ting at sige om den gamle.)

Well, jeg ville nok nuppe den nye tror jeg.. har endda set den på tilbud til 2000,- (det har nok være ex. moms). Hvis jeg altså stod og skulle skifte..

Hilsen Søren - som indtil videre klarer sig med 12V i efterårets sidste projekt (sternbrædder og inddækket tagrende)
Hej Allan.
Næh mig har du ikke trådt over tæerne, jeg bekender blot at jeg ikke har så mange skillinger, men det betyder ikke noget for mig. Det væsentligliste er at jeg har det godt med det værktøj jeg har.
Foreks. har jeg stadig alt mit håndværktøj fra min læretid, det er til gengæld kun kvalitets værktøj så som Stanley & Bachco.
Alle mine stemmejern, som aldrig har været slebet på en maskine, men som det bare er en fornøjelse at bruge, skarpe som barbeblade. Lige så mine Høvle !
Nå det var lige et side spring, undskyld.

V.h. Håndværkeren
Citat fra AJohansen

Du skriver: Det har vist sig.... Hvor stor et test grundlag har du haft?

Med din spydige bemærkning, siger du dermed at billige/ikke kvalitetsmaskiner tåler fald fra højere højder end dyrer/kvalitetsmaskiner?


Så kravl ikke højere op eller lad vær med at kaste maskinen ned i værktøjskassen.


Heldigvis er mit erfaringsgrundlag begrænset, og næh nej, jeg er skam ikke spydig, men holder måske lidt af en smule fredelig provokation.

Jeg vil dog fortfare med at insistere på at jeg synes det gør mindre ondt at se en maskine til 800 kr fragmentere mod betonen end en til 3000 kr.

Ligeledes vil jeg stædigt holde på at man kan få glimrende værktøj til skikkelige summer og for alm. GDS-folk vil det måske nok være lidt overkill med en batterimaskine til 3000+ kr.,hvis ikke man da lige kan se stort på økonomien.

Jeg vil lægge mig dit absolut kloge råd på sinde!smile smile

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg bruger Dewalt til dagligt DC988 18V XRP,de funker super men er nok lidt for meget hvis man ikke har behov for at skrue mange 6mm spunskruer eller karm/betonskruer. Dertil har Dewalt et meget stort program hvis man vil udvide med mere akku værktøj til de samme batterier

Bosch har nok de for tiden bedste 14,4 v maskiner til GDS folket,kan købes for ca 1400 incl moms
Hejsa,
Er det i bund og grund ikke udelukkende et spørgsmål om eens behov ?
At man så nok sjældendt har gjort sig det klart ved "projektets" begyndelse, er vel en anden sag.smile smile
Jeg købte for et par år siden en "Eagle CDD10180T5-1" - 18V 0-900 rpm i HN til 128,00 - ethundredetotiotte - kroner på tilbud - inklusive tilbehør, lader osv. Den har fungeret upåklageligt - til mit behov naturligvis. Den kører vel en god halv times tid for fuld skrald, før den skal lades op ( hvilket godt nok tager noget tid ). Men den har i hvert tilfælde været brugt over 100 timer - så det er vel ik´ så ringe enda ?

Men igen: behovet sammen med eens nødvendighed af at have "det rigtige udstyr" må jo bestemme indkøbet biggrin
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis