Privat Boring

Hej med jer, jeg har købt et hus hvor der på grunden er en privat boring, jeg ved kun ganske lidt om dette, så jeg håbede der var nogen af jer som kunne fortælle mig lidt mere om hvordan jeg kan udnytte denne boring bedst muligt!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen forslag???
Citat fra Marle

Hej med jer, jeg har købt et hus hvor der på grunden er en privat boring, jeg ved kun ganske lidt om dette, så jeg håbede der var nogen af jer som kunne fortælle mig lidt mere om hvordan jeg kan udnytte denne boring bedst muligt!


hej
Først hvad er det du vil med boringen f.eks vande blomster /vaske bil
Er vandet rent og brugbart ?
Er det en ekstra boring ud over byvand ?
virker boringen ? (er der en pumpe osv. )

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej vandet er ikke rent nok til at det kan bruges tilos selv, men tænkte om der var mulighed for at bruge det som skyl til toilet eller lign.

er intressert i at bruge det til alt hvad jeg kan for at spare lidt penge og vand :-)

og ja der er en pumpe, det er et hus vi lige har købt, og ser derfor på alle muligheder for at forbedre det!
Du kan eks. godt rense vandet så det er lige så godt som det din komune tilbyder, problemet er bare om du må.
Og så skal du lige vide at du også kommer til at betale for det vand du henter op af egen brønd, ja jeg ved det lyder skrup skørt men ikke desto mindre er det rigtigt.
Jeg bor i et lille aftægts hus meget langt ude på landet, og får mit vand fra gården som aftægts huset tilhører (det er ikke brugbart som drikkevand og pt. har jeg en sag kørende med ejeren, for jeg har fået foretaget en vandprøve der klart siger at det er meget sundheds faligt at bruge.) Det var lige et side spring, men ejeren af brønden skal betale for hver eneste liter vand han pumper op, og betale for at komme det i vores eget rensningsanlæg hvor komunen en gang om året kommer og tømmer det faste affald fra tanken.
Så vil du bruge dit vand fra egen brønd så hold dig til at vande have med det og eventuelt vaske bilen.

V.h. Håndværkeren
hold da op, hvorfor dælen bruger folk så penge på en privat boring hvis man kun kan bruge det til have vanding og bilvask?

øv troede man kunne lave noget smart med det!
Se der er jo nogen der bor så afsides at det er billigere at lave sin egen boring, men de kommer aligevel til at betale en afgift til Komunen.
Og ja det er ikke bare surt, det er faktisk uforskammet at der skal betales fuld pris for vandet når man selv har bekostet boring. pumper, og renseanlæg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis