Maling til nypudset skorsten

Mit hus er meget højt (ikke fordi det er overbelånt), nå men til sagen. Skorstenen er nypudset, og jeg vil gerne male den inden jeg lægger tegl (jeg vil ikke der op igen forløbig).
Er der noget maling der kan bruges på nypudsede flader, som lukker af, så der ikke slår kalkudtræk igennem.
Mærke/producent ?.
Det skal være sort/mørkegråt. Jeg checkede ellers farvet mørtel i den lokale byggebiks, men det var bestillingsvare.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang for 6-8 år siden brugt noget "Murcem 1000" tror jeg det hed.
Et ganske udmærket produkt, som netop skulle kalkes/males på fugtige murflader. Det fås hos enhvert byggemarked, og kommer i mange forskellige farver.

Huset har ikke været behandlet siden, og trænger heller ikke foreløbigt.

Mvh.
bodker

Ok, this is the way !

Dit pudslag er meget sugende,
derfor grunder du med en Mikrodispas. Alle malere ved hvad det er og det koster intet.

Afhængigt af koncentrationen, grunder du din skorsten med dette. Er du i tvivl, bruger du mikrodispasen uden at blande den op.

Derefter kan du male alt det du vil.

Regn med at regnvand vil skabe striber af sort efter noget tid, naturligvis kun når skorstenen bruges.

Mikrodispas hindre at bindemiddel i maling og lim suges ud inden det virker. Mikrodispas hindre ikke at dit murværk kan ånde.

Dementi modtages....

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej det store problem med din skorsten er at den er svært alkalisk ( Basisk) og derdor bør den stå og "dampe af " i ca.½ år først.
Alternativt kan du bruge en silikat maling som er opbygget af bla. vandglas - og derfor er basisk i sig selv.
Men min klarer anbefaling vil være at vente ½ - 1 år - og først derefter gå igang med arbejdet

Venlig Hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej
Det er ikke noget problem bare du venter et par uger til pusset er tør.
Så skal du bruge en Silikonhartsemulsion s maling feks. Beckers Renassans-V.
Tynd den 10% med vand til første gang.

Hilsen Pinger

Malermester
E.K. Pedersen
Har set produktet, men der er nok til at male alle skorstene i Roskilde i sådan en bøtte, det er lidt dyrt. Det var i 2,5 liters bøtter min lokale beckers forhandler havde dem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også