Bespændingssæt?

Hej
Jeg har købt et køkkenarmatur (billede 1) som jeg fandt i en rodekasse hos IKEA (forkromet ”Sundsvik”). Det virkede ret smart med udtrækkeligt brusehoved, så man ordentligt kan spule sin opvask, men problemet er, at der ikke medfulgte bespændingssæt. Eftersom gevindstangen på armaturet skal tilsluttes bruseslangen, så er den ikke standartstørrelse, men 14 mm (billede 2) og derfor passer et alm. bespændingssæt ikke. Jeg har ledt på flere hjemmesider og i min lokale Bauhaus for at finde sådan et sæt, men uden held. Er der nogen der ved hvor, jeg kan få fat i sådan et bespændingssæt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej kan muligvis hjælpe da jeg selv lige har skiftet et sådan armatur ud med et nyt. Hvis det stadig ligger i min kælder kan vi da finde ud af noget... kikker lige så svarer jeg senere;-)

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
skal det forståes sådan at du mangler gaflen og en møtrik der passer på røret bare højere oppe end omløberen til bruserslangen?

Iså fald er det en møtrik med rørgevind du mangler, evt en gammel omløber hvor toppen saves af, så kan du måske bruge en standard gaffel hvor du borer hullet op

Med venlig hilsen

Fladder
Ja. det er den metal-halv-cirkel som jeg mangler - jeg var ikke klar over at det hed en gaffel, men det er sikkert den. Jeg kunne finde et "sæt" i Bauhaus med o-ringe, møtrik osv. som gik under navnet "bespændingssæt".
Og 'ja', så mangler jeg også en 14mm møtrik "med rørgevind, evt en gammel omløber hvor toppen saves af" (Takker for svaret fadder - nu ved jeg i hvert fald, hvad jeg skal lede efter, hvis ikke jeg er så heldig at trench har begge dele liggende.) Jeg vil naturligvis gerne betale for udstyret og forsendelse.
Hej

Du har købet en vare i IKEA og leder alle andre steder....

Hvis jeg var dig havde jeg jo nok ringet til IKEA som det første. Det kan jo være at de dele du mangler er bortkommet, fejlpakket eller ??
Eller at de lige har det montagesæt du mangler..... Jeg går ud fra at der vil være andre end dig der mangler de samme dele. Til netop det amatur.....

Hels med montagen ;-)

MVH Njord
Som sagt så fandt jeg blandingsbatteriet i Ikeas afdeling "rodebutik" og det er ting som er stærkt nedsatte fordi de har smådefekter, mangler noget eller er udgået varer. I mit tilfælde er der tale om et blandingsbatteri som er udgået og som mangler monteringsgaflen. Det er derfor sådan set ikke rigtig Ikeas problem, at den mangler, men jeg vil da kontakte dem, hvis ingen andre muligheder viser sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis