Kabelgennemføring i mur

Jeg ønsker at føre et antenne kabel igennem muren ind til stuen. Muren er et dobbelt murstens mur hvor hulrummet er isoleret med små lecanødder eller lignende. Disse vil altid lukket hullet til og umuliggøre at føre kablet igennem. Er der et godt råd?

På forhånd tak,
kml
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et tilstrækkeligt langt bor, borer du et lille hul gennem selve boret i den ende hvor du spænder det i boremaskinen.
Når boret så er gennem muren tager du boret ud af boremaskinen men lader det sidde igennem muren og du binder din ledning eller evt et stykke ståltråd fast i det lille hul og trækker det gennem muren..

Vupti det hele er klaret.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Når du har boret igennem, lader du fra indersiden et "elektrikker rør" følge med boret tilbage. Derved har du altid mulighed for at skifte ledning, supplere eller hvad du vil.

Mvh.
bodker

Hej

- et generelt råd i den forbindelse (hvis du fx. skal lave andre ting og vil undgå at få fyldt rummet med lecanødder)er at bore et passende hul ca. 10 mm og derefter stikke røret fra en ekspanderende fugeskum så langt ind som muligt - trykke på "aftrækkeren" - og derefter langsomt trække røret tilbage - afvent til skummen er tør - og derefter kan du bore videre og trække kabler og lign.. Samme metode men med flere huller kan også bruges ved større "projekter".

Mvh. JanP
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

Det er godt nok, et at de smarteste tips jeg nogensinde har hørt!

Det er ikke mindre end genialt.

Mvh
ThomasB
Jeg har skåret en del El-målerskabe ind i gamle huse ved at bore i fugen hele vejen rundt og ned til soklen, hvorefter der er sprøjtet skum ind for at holde på legaen - det virker også ved større operationer.

Det var godt nok uden for spørgsmålet.

m.v.h. Elektrikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis