Opsætning af bærbar telefon

Jeg har et hus i tre etager, på den øverste etage er min ISDN boks monteret til denne er der tilsluttet to fastnet telefoner.
Nu er det sådan at jeg har tilsluttet yderligere 2 bærbare telefoner på på hver sin etage.

Resultatet er at den person der ringer op modtager en form for rumklangicon9.gif ligeledes er lyden i den bærbare telefon meget lavicon9.gif Er der nogen der ved om jeg kan forbedre disse ting?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver ikke en dyt om, hvordan du har lavet stik og ledningssamlinger, eller noget om kvaliteten af dine ledninger. Du skriver heller ikke noget om, hvordan resultatet er, hvis du forbinder dine fastnet telefoner i de andre stik. Men i mine øren lyder det som et problem med de bærbare telefoner - evt. for dårlig kvalitet.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Prøv at fejlfinde. Tag først de bærbare fra,- teste for rumklang osv. Tag din faste telefon fra,- tilslut bærbare og test. Sæt dem til så tæt ved dit indgangsstik som muligt for at se om det er ud her fra der problemer, eller nogle af de stik du har sat op osv.. Jeg menr også at der er noget med at man ikke må have en for lang ledning fra sit tlf stik til sin ISDN boks...

mvh jan
Problemet er nok, at din ISDN box ikke kan trække 4 telefoner. Der er ikke ret meget at gøre i det tilfælde.

MvH,

Bent.
Kom bag efter til at tænke på, at dengang jeg havde med telefoni at gøre (som projektleder - ikke teknikker) havde vi en installation, hvor det var trådløse headsæt hvor baserne stod for tæt som skabte rumklangproblemer. Men ellers følg fejlfindingsproceduren son beskrevet ovenfor af jancar, så problemet indkredses.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Mange tak for alle indlæg, jeg går igang med fejlfinding...
Det undrer mig, at der i indlæggene blot tales om telefoner uden at specificere hvilke telefontyper, der er tale om.

En ISDN boks (NT-boks) har normalt to ISDN-udgange til tilslutning af to S-busser, hvortil ISDN-telefoner tilsluttes. Her skal såvel impedansen indstilles korrekt til enten 50 ohm, 100 ohm eller uendeligt og busserne skal afsluttes korrekt med en modstand. Da bussen er digital vil den enten virke eller ikke. Lyden kan ikke svækkes af, at der tilsluttes flere telefoner, men hvis kravene til kablet ikke er opfyldt eller bussen ikke er afsluttet korrekt vil det ikke fungere.

På de fleste nyere NT-bokse er der yderligere en eller flere såkaldt ab udgange, hvortil gammeldags telefoner (PSTN) kan tilsluttes. Disse udgange er analoge og lyden kan derfor blive svækket af at antallet at telefoner, der er tilsluttet her, er for stort. Da der er umådelig stor forskel på PSTN-telefoner kan der ikke siges noget om, hvor mange der kan tilsluttes til hver ab-udgang.

Hvis du har behov for flere PSTN-telefoner kan der købes ab-adaptere, der tilsluttes S-bussen og som giver en eller flere ekstra ab-udgange.

Hvis dine bærbare telefoner ikke er specielle ISDN telefoner må du gå ud fra, at deres interface er analogt og dermed af PSTN-typen.
Ja telefonerne er normale analoge telefoner. I en af de to digital ISDN udgange er vores PC tilsluttet.

Det kunnevære jeg skulle kigge efter nogle ISDN telefoner.. eller er hva?
Jeg har selv ISDN, og det var smart den gang internettet kørte over telefonledningen, så denne ikke blev optaget når man surfede på nettet. I dag vil jeg dog tilråde dig at få en ADSL til Internettet og en normal telefon til tale. Årsagen til at jeg stadig har ISDN er at det kan være rart nogen gange at flere kan tale i telefon samtidigt.

ISDN til privatbrug er vist en saga blot. Sidst jeg så hos TDC havde de ikke en eneste på programmet, så med mindre du kan finde en brugt ISDN-telefon til en billig pris, så vil jeg tilråde dig at forsøge med den fejlretning, som andre allerede har nævnt. Prøv evt. de bærbare hos nogen venner og se om det er disse telefoner, der evt. er defekte.

Er din PC tilsluttet direkte med et kabel til NT-boksen eller er der en lille kasse (ISDN-modem) imellem? I sidste tilfælde har disse ofte et par ekstra ab-udgange til analoge telefoner.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis