Gelænder til terrasse

Er på trods af årstiden igang med at lavet en hævet terrasse (1,5 meter over jorden) med direkte udgang fra stue m.m.
Jeg vil gerne lave/have et gelænder rundt langs kanten ( 3 sider) i en let konstruktion - gerne evt metal. Har set flotte brochurer på rustfrit stål løsningen, men blev noget skræmt over priserne. Er der nogen som har et kreativt / alternativt løsningsforslag til et elegant og enkelt gelænder?

Mvh Tor
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

hvad med et gelænder i alm. galvaniseret stål. Det kan laves i mange forskellige og flotte udformninger, prøv blot at foretage en billedsøgning på Google.

Carsten.
jeg har ikke fået lavet terassen endnu, men når det sker, så vil jeg lave et gelænder med galvaniseret vandrør og fittings fra www.olt.dk Synes priserne er fornuftige. Har allerede lavet bøjlestænger af det i vores tøjrum. Til de vandrette stænger, under det øverste rør har jeg overvejet at bruge kobberør. Er bare i tvivl om de er solide nok. Men det kommer vel an på afstanden imellem balustrene.

mvh jan
Tak for reklamen i alle trådene
Skrevet af tmeldgaard den 27-05-2009 11:06
Tak for reklamen i alle trådene

Det var da en latterlig bemærkning.
Mht inoxline, så kan man som foreslået bygge et system op selv, og ganske givet billigere end hvis du køber et færdigt system feks i Silvan. Og jeg har selv rent faktisk købt billige galv rør i olt. Og skulle man ikke kunne give fif videre herinde, så er lav det selv jo ikke meget værd.

jan
Annonce
Den var myntet på Kenthedemann som havde hevet nogle gamle tråde frem som alle omhandlede gelændere.
Skrevet af Kenthedemann den 27-05-2009 10:19
Hvis du selv finder delene i katalogerne på www.inoxline.dk kan du lave et værn til fornuftige penge


Ja en masse reklame, 4 indlæg i 4 tråde. Denne, http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/72794/view/topic/ , http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/16/postid/91286/view/topic/ og denne http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/142158/view/topic/ .

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

For nogle år siden lavede jeg et gelænder som du taler om - men lod stolperne (75x75) være gennemgående.
Så var det kun at bore nogle huller til de galvaniserede rør - og zinkhætter på toppen af stolperne.

Kobber er alt for blødt til formålet.

 

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

sorry Tmeldgaard,- kan jeg se efterhånden som jeg kom rundt i andre indlæg. kenthedemann tydeligvis arbejde må hos inoxline!

Buch,- ja det var også en god og billig ide. mht kobber tænkte jeg også på "hårdheden" af det. Men hvis stolperne står tæt nok kan det måske gå..
Men jeg skal nok melde tilbage hvis/når jeg kommer ignag med terassen.

mvh
jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis