Cykel-sidevogn

Nu er min søn snart 8 uger og jeg er begyndt at overveje hvordan han kan komme med på sommerens cykelferie.

Jeg drømmer derfor om at lave en cykel-sidevogn i stedet for de traditionelle trailere.

Er der nogen der har erfaringer med et sådant køretøj? Jeg har ladet mig fortælle at de var alm i 40'erne og 50'erne. Er der nogen med en samling af "Populær mekanik" der evt ligger inde med tegninger?

Jeg har set cykelsidevogne på rejser til østen (Filippinerne) men vil nok gerne have noget lettere og mere strømlinet...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du nogen sinde prøvet at køre MC med sidevogn, jeg gør det til hverdag og der skal en speciel teknik til for at køre med side vogn, ellers kan du meget hurtigt komme til at stå på hovedet med cyklen. Du skal blandt andet være klar over at din cykkel bliver meget stiv at cykle på, og på grund af danske vejes beskaffenhed komme din cykkel til at slå meget sideværts, jeg vil helt klart anbefale dig at anskaffe dig en trailer i stedet, det tror jeg også din søn vil sætte større pris på frem for at skulle ruskes frem og tilbage i en sidevogn.
Hej Håndværker
Jeg er godt klar over man skal dreje med styret i stedet for kroppen, har selv MC-kort men dog ingen sidevogn til kværnen.

Jeg har dog set en udenlandsk model (chariot sidecar der vistnok ikke importers til DK) hvor cyklen er hængslet i forhold til sidevognen således man kan dreje på normal vis.

mvh
Raun
Ja det er jo noget andet, det må være noget lige som BMW på et tidspunkt prøvede at lave til motorcykler, det slog godt nok ikke igennem på markedet, men så blev det da afprøvet. Hvilken "kværn har du ? jeg har en MZ ETZ 300 cc. med sidevogn, og køre hele året rundt.

V.h. Håndværkeren
Nåeh nej. du skal da ikke besvære dig med at besvare mit spørgsmål, det er kun vi "idioter" der er så høflige at vi besvare dine henvendelse !
Hej Raun: www.sortejernhest.dk, måske knapt så dyrt, det er bedst, barnet er foran, så du har øjenkontakt men ham-hende hele tiden, vedkommende er jo næsten Et år til den tid.rolleyes sidevogn er noget L..., det fylder alt for meget på en cykelsti eller en smal landevej med de hastigheder, du skal køre feriekørsel med rolleyes

Det værste på en smal landevej, er at møde en gammel stinkende bagende på en MZ-er med sidevogn når man kommer på Hondaen med de små 200 og der er masser af modkørende trafik og man skal ind på cykelstien og rabatten er rimelig blød rolleyes Mvh Benny. Ja selv god weekend

Benny N.
Annonce
HA HA !! du er bare misundelig, ÆV BÆV.

Men i lige måde med weekenden

Håndværkeren
Hej Benny
Ja en christianiacykel har da strejfet mig men jeg ville nu hellere have noget jeg kan spænde på/efter min racercykel i stedet at knokle med stor kasse og indvendige gear.

Ang betænkeligheder med sidevogne findes de skam - endda fra guds eget land hvor alt skal checkes i hoved og r.. for ikke at få et sagsanlæg fra kunderne så helt skævt er det altså ikke. http://www.chariotcarriers.com/html_english/sidecarrier.htm

Jeg har forsøgt at finde en dansk importør men de fører ikke sidecarrier - og så er det jo også lidt sjovere at lave een selv.

Og Håndværker tak for dit indlæg ang sidevogn. Derimod forstår jeg ikke rigtig hvorfor du bruger tid på at skælde ud over jeg ikke gider diskutere MC'er når denne tråd handler om sidevogn til cykler?

Hvis du vil diskutere mc'er er der et forum for dette, ellers er over-hækken jo også en mulighed hvis du mangler selskab.
Jeg ville ikke diskutere bare høre hvilket mærke, så kunne jeg måske lokke dig op på motorcykler forummet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis