Nyt hus

Vi har købt et hus som skal have lavet en del om, spørgsmålene melder sig derfor hurtigt på de arbejder som skal laves.

Isolering af loft, vægge og gulve.

Nye vinduer og døre.

Varmeinstallation.

Nye trælofter.

Hvilke kvaliteter skal man bruge og kan man købe det i Tyskland med fordel?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Spørgsmålet med Tyskland er der nok delte meninger om, nok også afhængig af ens sprogkundskaber o.a. Personlig har jeg trods flere forskellige tilløb endnu ikke haft noget LDS projekt, hvor det viste sig praktisk gennemførligt/rentabelt at købe stumper i Tyskland. Nu bor jeg så også i Ålborg og den afstand til grænsen er jo også en barriere.
Du spørger bredt til kvaliteten. Generelt er der ikke noget sted, hvor man kan gå på kompromis med kvaliteten, men når det så er sagt skal man så ikke tro at det dyreste altid er i bedre kvalitet end et godt gennemsnitligts produkt til en rimelig pris. Det er det forhold som nogen gange gør det lidt svært. Vend gerne tilbage med helt konkrete problemstillinger når de opstår.
Det væsentligeste udgift i det projekt, som I skal i gang med er arbejdsløn. Har har I gode muligheder for at spare penge. Andre besparrelser som f.eks at købe ind de rigtige steder kan selvfølgelig også betale sig, men det bliver hurtigt en tidsrøver, og hvis det så ender med at man bliver træt af det hele og hyrer en dyr håndværker ar der jo ikke ret meget ved det. Essensen er: spar gerne penge de rigtige steder, (ikke på kvaliteten, men på arbejdslønnen) sørg for ikke at gøre det for besværligt for jer selv, det er ikke til at holde ud i længden.

mvh Anders
Det har du da ret i, men omvendt er der penge at spare hvis man kigger lidt rundt på de enkelte websites om feks isolering til loft - spørgsmålet er jo så hvilket produkt man skal vælge da der er flere typer. Huset er på ca. 200 kvm så det er jo ikke ligegyldigt hvilken pris man betaler pr. kvm.