Nyt hus

Vi har købt et hus som skal have lavet en del om, spørgsmålene melder sig derfor hurtigt på de arbejder som skal laves.

Isolering af loft, vægge og gulve.

Nye vinduer og døre.

Varmeinstallation.

Nye trælofter.

Hvilke kvaliteter skal man bruge og kan man købe det i Tyskland med fordel?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Spørgsmålet med Tyskland er der nok delte meninger om, nok også afhængig af ens sprogkundskaber o.a. Personlig har jeg trods flere forskellige tilløb endnu ikke haft noget LDS projekt, hvor det viste sig praktisk gennemførligt/rentabelt at købe stumper i Tyskland. Nu bor jeg så også i Ålborg og den afstand til grænsen er jo også en barriere.
Du spørger bredt til kvaliteten. Generelt er der ikke noget sted, hvor man kan gå på kompromis med kvaliteten, men når det så er sagt skal man så ikke tro at det dyreste altid er i bedre kvalitet end et godt gennemsnitligts produkt til en rimelig pris. Det er det forhold som nogen gange gør det lidt svært. Vend gerne tilbage med helt konkrete problemstillinger når de opstår.
Det væsentligeste udgift i det projekt, som I skal i gang med er arbejdsløn. Har har I gode muligheder for at spare penge. Andre besparrelser som f.eks at købe ind de rigtige steder kan selvfølgelig også betale sig, men det bliver hurtigt en tidsrøver, og hvis det så ender med at man bliver træt af det hele og hyrer en dyr håndværker ar der jo ikke ret meget ved det. Essensen er: spar gerne penge de rigtige steder, (ikke på kvaliteten, men på arbejdslønnen) sørg for ikke at gøre det for besværligt for jer selv, det er ikke til at holde ud i længden.

mvh Anders
Det har du da ret i, men omvendt er der penge at spare hvis man kigger lidt rundt på de enkelte websites om feks isolering til loft - spørgsmålet er jo så hvilket produkt man skal vælge da der er flere typer. Huset er på ca. 200 kvm så det er jo ikke ligegyldigt hvilken pris man betaler pr. kvm.

Vi bor ca 20 km fra Tyskland så det er ikke det store problem at købe ind der i forhold til Kolding/Esbjerg ect.

Kvaliteten skal også være i top - ellers giver det ingen mening at bruge så mange penge.
Jeg har også været på udkig i Tyskland for at se på materialer. Enten var jeg for dum eller også fandt jeg ikke de rigtige steder, men det forekom mig at være temmeligt svært, idet jeg ikke kunne finde genkendelige materialer i særlig stor grad, hvorfor en sammenligning var umulig.
Ligeledes i Sverige.
I stedet for at satse alt for meget på prøjserne og Jansson, ville jeg nok søge på nettet under billig dit og dat, men det er ikke altid sikkert, det er så billigt endda. Det kan godt betale sig at investere noget tid i den øvelse.
Sluttelig er det en god ide at finde ud af, hvad man skal have af større leverancer og så gå ind i trælastafdelingen hos tømmerhandlen og så prange om prisen. Et argument jeg bruger over for uvillige sælgere, er at en lille handel vel er bedre end ingen handel. Glem alt om at prange med kassedamen i byggemarkedet. Hun har ikke prokura til at give særrabatter. 10% kan du få bare ved at nævne det, og så får du et lille kort du skal vise, når du betaler ved kassen.
Jeg skulle bruge nogle lecablokke på et tidspunkt. Min sædvanlige leverandør ville have kr. 28 pr. stk. Jeg ringede lidt rundt og fandt nogle til 22 pr. stk. Jeg gik ind til min sædvanlige igen og fortalte at jeg kunne få dem til kr. 21 et andet sted. Nå, men så kan vi også levere dem til samme pris!!!!!! 300 stk á kr. 7 = 2100 kr. for en times tlf.snak. Det er da meget godt, synes jeg. Jeg skal da tjene næsten ca. 5000 kr. for at kunne betale det mere.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis