Affugter til båd

Hej!

Jeg er medlem af en forening, der har en 41 fods Banner.
Vi er mange der sejler på den på skift, og vi har derfor invisteret i nogle lækre sæt sejl-tøj. Vores problem er, at når vi har været ude og sejle - på en våd og blæsende dag - er det eneste sted vi kan hænge vores jakker og bukser til tørre i båden. Dette medføre desværre at båden bliver fugtig. Derfor havde vi tænkt på at anskaffe os en affugter.

Kan det lade sig gøre, at få sat en affugter op i båden? En som altid skal kunne stå dernede - også mens vi sejler.

På forhånd mange tak - Nicolai Hansen
Hej! Jeg er medlem af en forening, der har en 41... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Nicolai41

Tak for svaret smile

Du snakker om et ventileret skab med udfluftning.
Kan man få sådan et lavet til en båd, og hvis ja hvor?
Er der nogle, der har specialiceret sig i det?

på forhånd tak igen smile
.

Hej igen jeg kan se håndværkeren har svaret for mig . Dette kun for høfligheds skyld.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en 18-fods kabinebåd (Move 353 HT) med en herlig 50 hk Honda på rumpen.

Hun er smuk i forvejen, men jeg overvejer at få hende til at ligne en million ved at lægge 4 mm Bova-teakdæk i cockpit og på badeplatform.
Spørgsmålet er: Findes der en lim, som nærmest suger sådan en plade på plads uden vægte eller andet pres?
(cockpitdørken er plan og glat i begge retninger. Det samme er badeplatformen, men her er overfladen nopret).
Der er tale om en glasfiberbåd.

ALLE gode råd om limning af dæk modtages med kyshånd

Lars Jacobsen
Hej Lars.
Jeg kan se at du er tilmeldt d. 19/3-2003, så burde du også vide at man ikke begynder at stille spørgsmål der ikke vedrøre emnet i et forum.
. Det er uhøfligt ! 2. Dine chanser for svar er meget små. 3. Stil Spørgsmålet i det rette forum ved at begynde en ny tråd.

V.h. Håndværkeren

Og til dit spørgsmål, nej der findes ikke en lim der kan suge tingene sammen, skulle du opfinde den er vi mange der er interesseret, ja du kan ligefrem gå hen og komme til at tjene mange penge på den.
Tak for belæringen. Ganske opfriskende!
Selv om jeg blev tilmeldt i 2003, er det første gang jeg bruger dette forum.
Fejlen ved at spørge i denne tråd, opdagede jeg selv. Det er rettet ved at jeg har oprettet en selvstændig tråd om mit emne, og her kan den opmærksomme læse at jeg beklager at spørgsmålet blev bragt i DENNE tråd.
Håber at det er tilfredsstillende svar for dig?

Til sidst: selvfølgelig er der ingen lim, som "suger", men der findes muligvis limtyper, som ikke behøver særligt pres?
Det er der måske nogen, som kan give positive meldinger om - i den RETTE tråd, naturligvis.

På forhånd tak.

Lars Jacobsen
Annonce
Jeg har købt sådan en "byggemarkeds" kondens affugter til 1000,-.
Den virker fint og bruger ikke ret meget strøm.
Der hører en slange med som jeg bare har ført ned i kølsvinet, så ordner lænsepumpen tømningen.
Den fylder lidt meget, men det gør ikke så meget om vinteren.
Hej Trio80.
Helt fint og tillykke med købet !
Bortset fra at det nu er nøjagtigt 4 måneder siden at denne tråd var på programmet.
Du kan altid tjekke hvor gammelt et indlæg er, ved at kigge op i venstre hjørne af indlæget.

Men velkommen på LDS.

V.h. Håndværkeren
Oliefyr virker fint til at tørre en båd med.......eller man kan lade kølvandet løbe gennem rør rund i båden, så det virker som en radiator (virker dog kun med motoren kørende). og der skal være en ventil så du kan lukke for anlægget når du ikke skal bruge varmen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis