pex rør varme hvad er forskellen

hej i efterårssommervejret cool

jeg har jo de sidste mange måneder gået og renoveret mit hus indvendig, og i den forbindelse er der kommet gulvvarme i hele biksen rolleyes nu er tiden så ved at være henne hvor det skal tages i brug, men først skal det jo tilsluttes min centralvarme, dette skal ske med Pex rør, men så er det jo det slår mig, hvad er forskellen mellem Pex Varme rør og Pex gulvvarme rør, ud over at varmerøret er rør i rør ?


og må jeg bruge mit pex gulvvarme rør til at føre i væg og op på loftet hvor min centralvarme snirkler sig rundt?
(det bliver lagt i rør)

Mvh

Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Gert.m

hej i efterårssommervejret cool

jeg har jo de sidste mange måneder gået og renoveret mit hus indvendig, og i den forbindelse er der kommet gulvvarme i hele biksen rolleyes nu er tiden så ved at være henne hvor det skal tages i brug, men først skal det jo tilsluttes min centralvarme, dette skal ske med Pex rør, men så er det jo det slår mig, hvad er forskellen mellem Pex Varme rør og Pex gulvvarme rør, ud over at varmerøret er rør i rør ?


og må jeg bruge mit pex gulvvarme rør til at føre i væg og op på loftet hvor min centralvarme snirkler sig rundt?
(det bliver lagt i rør)

Mvh

Gert


Hej
der er som sådan ikke nogen videre forskæl ud over størelsen gulvarne slange er 20 mm og radipex (dem du kalder varme pex. rør i rør) er normalt 15-18 mm
de har begge to iltspære (du kan også bruge radipex til gulvarme i små rum f.eks. gæstetoilet)
Ja du må gerne føre din slange op på loftet inden i vægen. men det ville nu være bedre hvis du kunde føre dem syneligt og så få noget isolering om den, samtidig er du også fri for at du kommer til at bore et hul i dem om en 5-10 år når du nu har glemt hvor de er smile

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Citat fra pab1

Hej
der er som sådan ikke nogen videre forskæl ud over størelsen gulvarne slange er 20 mm og radipex (dem du kalder varme pex. rør i rør) er normalt 15-18 mm
de har begge to iltspære (du kan også bruge radipex til gulvarme i små rum f.eks. gæstetoilet)
Ja du må gerne føre din slange op på loftet inden i vægen. men det ville nu være bedre hvis du kunde føre dem syneligt og så få noget isolering om den, samtidig er du også fri for at du kommer til at bore et hul i dem om en 5-10 år når du nu har glemt hvor de er smile


super tak for svaret, det var lige det jeg håbede på biggrin .
de bliver nu ikke så svære at finde igen, da det er en gipsvæg hvor der også kommer isolering i , og gulvvarmestyringen kommer til at sidde i en ½væg ud fra den væg smile

sådan for at vise hvad det erjeg fumler rundt med og snakker om kan du kigge her http://www.lynghoy.dk/billeder/ der er billeder fra hele ombygningen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

sådan for at vise hvad det erjeg fumler rundt med og snakker om kan du kigge her http://www.lynghoy.dk/billeder/ der er billeder fra hele ombygningen


så blev det tilsluttet, og det er nu rart med varme om fusserne selv om den kolde tid ikke rigtig er begyndt endnubiggrin nu er der så lige lidt tid der skal bruges på indkøring af systemet.
men allerede her 6 timer efter at der blev tændt for oliefyr og den sidste udluftning var foretaget er der en behalgelig ændring af temperaturen i hele hytten cool

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Den der "snetraktor".
Hvad f... er det, der er installeret bag på den? Det ligner grangiveligt radiatoren inde fra stuen! Skruer du den varme radiator i stuen af om morgenen, og fiser ud og spænder den på traktoren og smelter al sneen? -Den må godt nok være varm! -Har du taget patent på systemet, eller må vi andre osse prøve? Fortæl hvor godt det virker!
mvh Knud

Venlig hilsen
Knud
Citat fra knudr

Den der "snetraktor".
Hvad f... er det, der er installeret bag på den? Det ligner grangiveligt radiatoren inde fra stuen! Skruer du den varme radiator i stuen af om morgenen, og fiser ud og spænder den på traktoren og smelter al sneen? -Den må godt nok være varm! -Har du taget patent på systemet, eller må vi andre osse prøve? Fortæl hvor godt det virker!
mvh Knud


he he det var lidt en nødløsning, min bagskuffe sad fast ude på en mark, så det var ind i gemmerne og finde noget, den kom dog aldrig til at fungere ordentlig, men det står alle frit for at forsøge at videre udvikle patentet biggrin wink

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Nå,
det vil sige at din gamle bagsluffe ikke er til salg? Jeg går nemlig og leder efter en for tiden, -derfor osse interessen for din løsning. Har du prøvet at varme radiatoren op inden du kører ud? Det kunne jo være.....??
mvh Knud

Venlig hilsen
Knud
Citat fra knudr

Nå,
det vil sige at din gamle bagsluffe ikke er til salg? Jeg går nemlig og leder efter en for tiden, -derfor osse interessen for din løsning. Har du prøvet at varme radiatoren op inden du kører ud? Det kunne jo være.....??
mvh Knud


nej den vil jeg nu ik af med, den er ikke god men bedre end ingen skuffe, den jeg har er lavet af en gammel frontskuffe fra en rendegraver, og er bygget til en noget mere voksen traktor end den jeg har.

mht. til radiatoren, så fungerede det sådan nogenlunde så længe det var frostsne, men så snart den gik i tø så hvade min lille volvo sine problemer med at skubbe sneen, men vil tro at hvis man vinkler radiatoren mere end jeg havde gjort, at det så vil virke bedre

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis