Redningsvinduer til 1.sal ?

Hej GDS'ere

Hvorledes er brandreglerne ved vinduer på 1. sal. Skal der være et redningsvindue i hvert rum, eller bare et på hver etage?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg laver en del vinduer med redningsåbning til folk. Men lige at vide med 100% sikkerhed hvordan reglerne er, tør jeg ikke lige komme med. Jeg synes, du skal kontakte nogen, der kan reglerne.

Du kan dog læse lidt her, og måske blive lidt klogere (om redningsåbning: rul ned til ca. midt på siden):
http://www.bolius.dk/0A79ACB4-835B-4728-A07D-735F6EED0FC8.W5Doc

Svend Erik

Bygningssnedker

Spørg den lokale brandchef eller din kommune.

Hej
Jeg er ikke 100% sikker ! men jeg mener ikke at der er krav om at der skal være redningsvinduer på 1 sal , når bare ikke runmet/salen er til udlejning !!( så lang tid du/i kun selv skal bruge det, er der ikke noget krav, men jeg vil da klart anbefale dit at instalere dem alligevel, grundet egen sikkerhed )
Ps. når du nu mont. vinduer til at komme ud af, husker du så også at man skal kunde komme ned fra vinduet (over/ned af taget og ned á muren )

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Der er ikke krav om det med nedgang på mur tag.

Det er jo nok fordi det er lidt kedeligt for brandfolkene at stå og se på at hr. hansen ikke kan få maven forbi midtersprodsen, dette fordi han lige skulle spare 300 kr. på projektet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
det er ret enkelt.
Der skal være nødudgang fra alle rum på 1 sal.
En nødåbning skal min 0,5 m2 og ingen af siderne må være under 500mm.

vinduesfabrikant
Hej Memphis

Det er ikke korrkt det du skriver hvis det er alm parcelhuse og øvrige bygninger bygget efter småhusreglementet.

Den eneste ændrig til rum på 1. sal, er at højden på redningsåbningen skal være min 0,6 m mod 0,5 i stueetage ,og ellers er det stadigvæk beboelsesrum og køkken det drejer sig om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis