Hjælp, min shuntventil sidder fast!

Min shuntventil (af mærket ESBE) på mit 50 år gamle Salamanderfyr sidder fast. Det startede allerede i foråret, hvor ventilen gik mere og mere stramt, og nu hvor jeg skal til at tænde for varmen igen, kan jeg ikke rokke den en milimeter - og det kan jo blive fatalt om et par dage, hvis temperaturen bliver ved med at falde sad

Er det noget jeg selv kan lave, uden at tappe alt vand af systemet? Eller er det en opgave for en VVS'er...?

Mvh. Dr. Bundkrans
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der ville jeg nok foretrække besøg af en vvs-er og få en ny ventil monteret.
Og du behøver egentlig ikke tømme for vand, hvis du får rørene frosset ned på hver side af ventilen. Dette gøres med tør is der pakkes om røret, pas på fingrene det er 70 grader minus.
Hej

Jeg ville stille og roligt tappe vandet af systemet, kigge efter unionerne og starte der med at skille det ad. Skaffe en ny ventil og relevante fitings og vupti, så er det såmænd hurtigt på plads. Ok, der kan være problemer under vejs, men så kan man jo altid smide håndklædet i ringen og ringe efter vvs´erenwink Du kan måske lægge et billede ind så vi kan se lidt mere præcist hvad der er tale om?

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis