Køleskab - kører konstant

For nyligt købt hus hvor køleskabet er "skohornet" ind i en niche. Der er overhovedet ingen luft mellem vægge og sider af køleskab. Kompresoren kører konstant og jeg har bemærket at kanten ved døren bliver temmelig varm. Er det "sundt" for et køleskab??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej da - men er du sikker på, der ikke er udluftning ud til et skab eller lign. eller under køleskabet? Det kan jo ikke køle ordentligt, hvis ikke det kan komme af med varmen, og kompressoren vil stige af på grund af overanstrengelse, hvis den kører konstant.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej HansM,

Jeg havde samme problem i det sommerhus, vi købte for 3 år siden. På kølige dage var der ikke de store problemer, men på varme sommerdage kørte kompressoren konstant. Varmen fra kompressoren satte temperaturen inde i nichen i vejret med det resultat, at der blev endnu varmere inde i køleskabet, så vi endte med en køleskabstemperatur på ca. 15 grader.

Da køleskabsnichen er placeret i et højskab med et mindre skab både over og under nichen, kunne jeg skabe ventilation ved at skære de bageste 5 cm af den hylde, køleskabet står på, samt 5 cm af hylden over køleskabet. I det nederste og øverste skab har jeg lavet hul i sidevæggen, hvor jeg har placeret plast-ventilationsriste købt i nærmeste byggemarked. Der er dermed skabt luftcirkulation, og vi har ikke længere problemer med at holde temperaturen nede.

Venlig hilsen
Hans L

Mvh.
HansL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis