Pudsning af gasbeton væg med plastmaling

Vi har et badeværelse i sommerhuset hvor væggene er opmurede i gasbeton og male med hvid plastmaling. Det er ikke specielt kønt...
Ydersiden af den ene endevæg i badeværelset fungerer som "baggrundsvæg" for en brændeovn i stuen.
Jeg ville gerne pudse væggene op for at fjerne gasbeton looket, både i badeværelset og på væggene ind mod stuen (og køkkenet).
Nogle gode ideer til hvordan man skal få puds til at klæbe på plastmaling ? Jeg har overvejet betonklæber, men ved ikke om det vil virke.
mvh Helle
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Helle.
det kan du godt droppe, du får aldrig puds til at hæfte på plastik maling. Du må igang med en god roterende stålkopbørste for at fjerne plastik malingen.
Og iiiih hvor det støver "dejligt"
Jeg spurgte en fyr jeg kender der er murer. Han sagde at man kunne bruge en gang billig fliseklæb. simpelthen smøre det på i et tyndt lag inden man pudsede.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men jeg skal i gang med mine vægge i min ny gang og badeværelse, og der er den ene af dem malede gasbeton sten. så skal jeg sige til om det virker eller om det er noget skrammel

Rasmus

http://www.killerbeast.dk/bad/
Hej Helle

Jeg er ikke murer, men hvis jeg selv skulle udføre denne opgave, ville jeg prøve at optimere mit held lidt. Altså held i form af fravær af problemer med det malingslag.

Anskaf et af disse slibebrætter, der er beregnet til murværk. Det er lavet af aluminium, er ca. 10 x 20 cm og belagt med korn af tungsten-carbid. Du kan kende det på, at det er kobberfarvet. Det skal være en rimelig grov udgave. Det er ikke helt billigt men pengene værd.

Giv væggen en omgang med dette instrument. Det tager virkelig ved og laver en masse gode ridser, som fliseklæben kan hænge i. Det larmer i øvrigt helt vildt - jeg bruger høreværn, når jeg arbejder med det.

Brættet købes i specialforretninger med murerudstyr.

Derefter kan du trække/koste/pudse et tyndt lag fliseklæb på. Derefter pudse færdigt vådt-i-vådt. Måske endda nøjes med at filtse fliseklæben? Det er der vist nogen, der er tilfredse med.

Skal du pudse traditionelt, og gør du det ikke vådt-i-vådt, ville jeg trække flisklæben igennem med en fin tandspartel. Det giver garanti for en stor overflade - og dermed optimale betingelser for vedhæftning.

Se i øvrigt et af GørDetSelv-bladets artikler om kunstig vandskuret væg. Jeg kan ikke lige huske, hvad nummer det var. Det ville jeg helt sikkert overveje, hvis jeg var dig. Det ligner den ægte vare.

Mvh
Lars

Lars K
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også