Afløbspumpe eller forhøjning til brusekabine

Hej alle
Jeg skal have opsat en ny brusekabine i mit lille baderum og har planlagt at føre afløbsvandet ud i toiletfaldstammen via en afløbspumpe.

Min tidligere kabine havde naturligt afløb og var hævet ca. 30 cm. over gulvhøjde, hvilket var en smule irriterende både rent praktisk, men også visuelt.

Nu har jeg haft besøg af min vvs-er, som fraråder pumpen og istedet anbefaler mig påny at etablere en ekstra forhøjning/sokkel til selve kabinen, da han har dårlige erfaringer med afløbspumper.

Jeg havde glædet mig til at slippe for den ekstra forhøjning, og vil derfor høre om der er nogle i dette forum som har erfaring med afløbspumper til brusekabiner?

På forhånd tak confused
Hej alle Jeg skal have opsat en ny brusekabine i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ThomasB - jeg har kigget på dine links, men så vidt jeg kan se er det så et ekstra bundkar, du vil stille under det bundkar som kabinen er monteret med?

Orla - ja se forvirringen bliver snart total (for mig) mht. vådrumssikring, idet kabinen jo er en lukket tæt enhed med planlagt afløb i faldstamme, dvs. ikke i gulvafløb (der er ikke gulvafløb i mit baderum). Jeg har lavet en del research på emnet eferhånden og der er tilsyneladende delte meninger om hvorvidt en brusekabine kræver vådrumssikring af det omgivende rum eller ej. Jeg kan heller ikke finde en entydig forklaring i bygningsreglementet på dette.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også