Opbevaring af gummibåd

Jeg har en nyere indkøbt Zodiac gummibåd, som jeg har brugt som slæbejolle i sommeren, og har nu taget den hjem.
Har du en ide om de bedste opbevaringstips vinteren over....?
Skal den stå fuldt oppustet, med mindre tryk eller skal al luften tømmes..?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra bramsnæs

Jeg har en nyere indkøbt Zodiac gummibåd, som jeg har brugt som slæbejolle i sommeren, og har nu taget den hjem.
Har du en ide om de bedste opbevaringstips vinteren over....?
Skal den stå fuldt oppustet, med mindre tryk eller skal al luften tømmes..?

Jeg har engang lært at en gummibåd ved vinter opbevaring havde bedst af at ligge med åbne ventiler. Men at den lige skulle "pudres lidt" inde i luft kamrene først med talkum. Du skal tømme den for luft, fyld derefter ca. en stor spiseske talkum ind i hvert kammer. Pump den op så den bare er fyldt så meget at du kan vende og dreje den ryste den lidt o.s.v. så lader du luften løbe ud, og anbringer den på eventuelt loftet hvor den kan ligge tørt hele vinteren, så skulle den være klar til næste sæson.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværkeren,

Tak for dit svar og dit råd. Det kan jeg godt se fornuften i, og går straks igang med det.

Citat fra Håndværkeren

Jeg har engang lært at en gummibåd ved vinter opbevaring havde bedst af at ligge med åbne ventiler. Men at den lige skulle "pudres lidt" inde i luft kamrene først med talkum. Du skal tømme den for luft, fyld derefter ca. en stor spiseske talkum ind i hvert kammer. Pump den op så den bare er fyldt så meget at du kan vende og dreje den ryste den lidt o.s.v. så lader du luften løbe ud, og anbringer den på eventuelt loftet hvor den kan ligge tørt hele vinteren, så skulle den være klar til næste sæson.

V.h. Håndværkeren[/quo
te]
Glæder mig at du kunne bruge mit råd, og tak for responsen.
hej . med fare for at få håndværkren på nakken vil jeg sige, du kan godt springe talkummet over, det er fra dengang bådene var af gummi, og kunne risikere at klistre sig sammen, når de havde gummi mod gummi i længere tid. De åbne luftventiler var for at fugt kunne undslippe, så gummiet ikke rådnede. På den anden side, så skader det nok ikke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Næh Lynæs, du får ikke mig på nakken. Jeg tænkte netop på problemet med gummi mod gummi, men også at hvis der sidder en lille smule fugt inde i kamrene, så suger talkummen den til sig.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis