Nye pærer på VW Golf 4

Hej,

Jeg gik og kedede mig lidt i dag, og kom for skam at købe nogen af de her smarte forlygte-pærer der lyser helt skarpt hvidt. - jeg tænkte at det kunne da være meget skægt at prøve den slags.
Jeg kører i en Golf 4 1.9 SDI fra ´98 og smuttede glad ud for lige at tjecke om der stod noget snedigt i den bog jeg fik med over bilen - service, gode råd osv. osv.
Stor var min forundring da der stod at pga motorens placering og den trange plads, anbefalede de at man lod en autoriseret værkstedsmand ordne det.

er det virkelig så svært ???? jeg kan da godt se, at der ikke er helt vildt meget plads, og man er da måske også nødt til at skrue et par plastik-plader af for at kunne komme til...meeeeen, kan det nu være rigtigt ??

Venlig Hilsen
Christian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Den bog du nævner er vel leveret af fabrikken ikkk, så derfor står der selvfølgelig at du skal til forhandleren, men du kan saktens selv, du skal bare sikre dig at pærerne vender rigtigt når du sætter dem i, og det er ikke lige her du skal grine og tænke "vende dem rigtigt". Utrolig mange bilister kører rundt med pærer der sidder forkert, så se efter når du tager dem ud, især hvis du ikke har prøvet før.
Mvh autoole
hmm der blev jeg forvirret.. Vende forkert, der ville jeg jo have grinet men kan hører at jeg ikke skal det.

Hvad vil lyser gøre hvis man vender dem forkert, har nemlig et helveds dårligt "langt" lys på min golf..
Hej alle,

Tak for info. jeg brugte under 20 minuttter i dag og nu er der så fint lys på den lille bil !

Tak tak !

:p
Hej Guffi
Hvis pæren ikke sidder rigtigt i fatningen, kan den komme til at lyse ned i jorden, eller op i himlen.Tivertifald er det sikkert at den vil blænde andre trafikanter.
En H7 pære som bruges meget i dag, er bare en enkelttrådet pære som har to ben, og en tap på soklen, denne tap skal vende opad, så benene sidder lodret. En H4 pærer er en dobbelttrådet, d.v.s. kort og langt lys i den samme, den har 3 ben, og 3 flige i soklen, den bredeste flig skal vende opad, og det midterste ben vil derved sidde vandret øverst. Håber dette var fyldestgørende på dit spørgsmål.
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis