våd sten

Hej alle I oplyste hoveder.

Er der ikke en som kan hjælpe mig. Jeg har et fuglebad i granit som jeg gerne vil have stenen til fremstå så smuk, som den er når det er våd. Er der nogen som har erfaringer på området? Det kan selvfølgelig højglanspoleres med en masse knofedt, men da det ikke er det hele som er slebet, er det ikke en mulighed. Andet alternativ som jeg selv kan komme på er at lakere, men det betragter jeg lidt som en nødløsning, især hvis der er en herinde som kan hjælpe med et godt råd.

Mvh

Kasper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet med raps olie for at få nogle sten til at stå flotte og blanke, jeg syntes bare de havde en tendens til at blive temlig støvede.
Jeg er heller ikke sikker på at dine små fjerede venner vil syntes om olie forurening af deres bade vand.
Jeg har så efterfølgende prøvet med en billige spray lak til 20,00 Kr. for en dåse, og det ser rigtig flot ud syntes jeg. Men du skal være sikker på at stenen er helt tør inden du larkerer den, jeg lagde dem ind i ovnen ved 200 grader i en time, og lod dem så køle ned til jeg kunne tage dem ud iført et par tykke handsker. Da stenene var håndlune sprøjtede jeg dem, så trænger lakken bedre ned i stenen og kan tåle at ligge i vand uden at lakken slipper.

V.h. Håndværkeren
Havde ikke lige overvejet at smide den en tur i ovnen. Det er en sten på mellem 70 og 100kg, tror ikke min bagerist vil synes om det. Men vil da genoverveje lakløsningen
Hvad med en naturvoks? Brugte engang noget karnuba-voks på en sten til indendørs brug - det så rigtigt godt ud.
Det holder selvfølgelig ikke evigt udenfor, men er jo nemt at genbehandle.

Husk altid at prøve et sted, hvor det ikke ses - eller på en anden sten!

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis