Generel info om daycruiser, 20-26 fod

Hej alle

Jeg er nu kommet et stykke af vejen i at overtale den bedre halvdel til at vi skal have en båd at sejle rundt i hernede sydpå. Da vi har rigeligt at gøre i huset bliver det ikke et stort gør-det-selv-projekt mht båden - her regner jeg med at betale mig fra at få en fornuftigt stand fra start af - dog stadig en brugt båd/demo for ikke at gå helt fallit. Budgettet ligger på max 200 kkr - og selvfølgelig gerne under rolleyes

Jeg ville egentlig bare høre om nogen af jer har erfaringer med motorbåde i størrelsen 20-26 fod (sådan ca).

Den skal bruges til:
Fiskeri (både fra båden og med båden, dvs trolling)
Den skal kunne trække et par vandski (og diverse andre ting man nu kan more sig med om sommeren)
Små sommerture til fx fyn, langeland, lillebælt etc (dette taler vel for en diesel pga brændstof økonomi)
Fortil skal den være overdækket med min et par sengepladser (evt gerne et lille pantry)

Jeg har kigget på en bunke annoncer og fundet lidt af det der passer ind i ovenstående. Er der nogen der kender til disse både - eller har et bud på en anden fabrikant/model der var værd at kigge efter ??

Hvordan med indebords motor kontra eksterne ?

Flere forskellige Bayliner modeller, fx 2755
Searay 190
maxum 2100
Yamarin 6110
Fjord 24
???
Hej alle Jeg er nu kommet et stykke af vejen i... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at du skal kigge henad de ældre daycruisere.
coronet og draco lign. 21-26 fod. at finde en med en dieselmotor er nok svært men de findes.
der er flere af dem der er udstyret med en benzin volvo B20 (4 cyl) ca 120hk eller B30 (6 cyl)170 hk
der er fornuftig plads til fiskeri og overnatning og motor nok til lidt leg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis