Skråt listeloft - noten opad eller nedad?

Jeg skal til at montere et listeloft på et ”parallel-loft”, altså et loft til kip. Almindelige profilbrædder på 19 x 125 mm. Umiddelbart ville jeg vende noten nedad. Det virker mest ”rigtigt”, og hvis det var udendørs, ville der jo aldrig være nogen tvivl.

Men nu er jeg blevet usikker. Jeg tror, at det måske bliver pænere, hvis noten vender opad. Samlingen med feren vil derved ikke være så synlig. Det kan jo godt gabe en anelse i fer-not samlingen, og da loftet er skråt, vil sprækken være usynlig, når man kigger op på loftet - hvis noten altså vender opad.

Er det stort set lige meget, eller er der nogle fordele eller ulemper ved den ene eller den anden måde, som jeg ikke lige har gennemskuet?

Med venlig hilsen

Lars K

Lars K
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, dén var der ingen, der havde bud på.

Det kommer på med noten opad så. Det må blive pænest, og jeg kan ikke se nogen ulemper. Ellers siger jeg lige til!

Mvh
Lars K

Lars K
Tak Håndværker.

Jeg er nu ca. halvvejs med projektet, og det går fint. Det er måske en anelse sværere at få samlingen i indgreb, når det vender sådan, og fer'en er i hvert fald mere følsom, når brættet skal bankes ind, men det går udmærket.

Det er med garanti pænest, da man ser op i "grøften" ved feren og ikke samlingen, da loftet vinklet 25 grader.

I ingen opsætningsvejledning har jeg set nogen anbefaling om emnet.

Mvh
Lars

Lars K
Hej Lars.

Troede du efterhånden havde lært at en brugsanvisning er = Brugsforvirring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis