Listedækning med Tagpap

Er der nogen der har erfaring med pålægning af tagpap? Jeg påtænker udskiftning af et sommerhustag, men har ingen erfaring med brug af gasbrænder. Er der nogen der kan hjælpe, så er jeg også interesseret i at høre om arbejdsgangen, jeg regner med at skulle udføre det med 2 lag.
venlig hilsen Gobo
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..

Hvad vil du gerne vide. Hvis du ingen erfaring har med påsvejsning af tagpap skal du jo nok trække på en tagdækker hvis du vil ha et godt resultat ud af det.....

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Du ma meget gerne trække på min viden omkríng tagpap hvis der er noget du er i tvivl om. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Jeg er i tvivl, om man lægger underpap i baner ned fra tagrykken ell. om man lægger den fra den ene gavl til den anden. Eller sagt på en anden måde lægges underpappet diagonalt af toppappet? Og så vil jeg da meget grerne vide om det er meget besværligt at arbejde med en gasbrænder, ligeledes om der er særlige ting jeg skal være opmærksom på ??? Mvh :-) Gobo
Citat fra Gobo

Jeg er i tvivl, om man lægger underpap i baner ned fra tagrykken ell. om man lægger den fra den ene gavl til den anden. Eller sagt på en anden måde lægges underpappet diagonalt af toppappet? Og så vil jeg da meget grerne vide om det er meget besværligt at arbejde med en gasbrænder, ligeledes om der er særlige ting jeg skal være opmærksom på ??? Mvh :-) Gobo


Du må ikke krydse under og overpappen med hinanden. Man monterer altid banerne fra rykningen og ned efter. Hvis du ikke har prøvet det før med en gasbrænder så lad være at gå igang med det. Det ser meget nemt ud når men ser en proff gøre det, men det kræver en vis erfaring at gå i gang med det selv. Du kan både sømme underpappen på den bliver så ekstra fastgjort når der monteres trekantlister til listetækningen. Denne metode er god da en trækonstruktion godt kan arbejde lidt så vil du ikke få folder og rynker i pappen når det er færdigt. Så skal du jo også finde ud af hvad afstand du vil ha mellem listerne. Man kører enten med 60 el 100 cm mellem listerne. På denne her årstid skal du ha overpappen til at hænge i stræk inden den bliver svejst fast til underpappen, det gør du ved at fastgøre overpappen i toppen
og så varmer du den på oversiden så den bliver blødgjort. Fordelen ved det er at når den så køler af igen trækker armeringen i pappen sig sammen igen og det giver et færdigt resultat der liger at pappen er malet på uden en eneste fold i pappen. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Annonce
Tak for dit seneste svar, det er jo lige præcis sådan vi gerne vil have vores tag til at se ud.
Hvis du nu forestiller dig at jeg selv fjernede alt det gamle pap, udbedrede evt. skader på eksisterende tagbrædder og påmonterede nyt underpap.Har du
så en idé om hvad så ville koste at få svejset toppap på. Det drejer sig om små 100 m2,og så vil jeg da gerne vide om du også har opgaver på Sjælland ?
med venlig hilsen Gobo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også