Presenning

Er der evt nogen der har et råd til os.
Vores 5-6 år gammel presenning til båden er blevet angrebet af mug og jordslåethed samt mågeklatter og andet godt.
Vi har forsøgt med at ligge den i blød med marine mugfjerner og har prøvet at få den renset proff. ved et firma, til en mindre formue, men lige lidt hjælper det. confused
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er stort set ikke andet at gøre end at udskifte den med en ny, for selv om du farver den vil der altid være spor af det jordslåede. Desuden vil jeg tro at det vil blive lige så dyrt at få den farvet prof. som at bestille en ny.

V.h. Håndværkeren
Citat fra ThomasB

Hvis du har en glasfiberbåd, er pressenning unødvendig.


Tsk ! Tsk !
Hvad er det for noget pladder at komme med ??
Det er ikke pladder. Hvad er det du vil beskytte med pressenning?
Hej Peddersen

Hvis du når til en konklusion om at du skal udskifte pressinningen, kunne det som et sidste forsøg prøves at bruge klorin til at fjerne muggen. Jeg bruger selv med stort held klorin til at fjerne mug og skimmeldannelser fra væggene i mit badeværelse.

Jeg er uvidende om hvorvidt en sådan behandling er skadelig eller samtidig vil fjerne en evt. imprenering i pressinningen, og i så fald om en sådan kan genetableres. Men det er der sikkert andre kloge hoveder der kan give et bud på. Men har du truffet beslutningen om at anskaffe dig en ny, er skaden jo næppe så stor. Prøv evt. på et lille område for at se hvad der sker.

Hilsen
Allan
Tal f.eks. med en forhandler af telte/campingvogne. De har stor erfaring i det, og her kan du købe imprægneringsvæske i sprayflasker, som bruges til telte.

Mvh. JørgenE
Hejsa... Hvis et proff rense firma ikke kan fjerne muggen så er der sku nok ikke så meget at gøre. Så ta og køb en ny pressening og så brug lidt flere kræfter på at veligeholde den. sørg for at rengøre og imprenere den og for guds skyld, el. din egen, læg den ikke sammen før den er helt tør!!

Og til Jørgen E.! Håndværkeren er altid lidt skarp i sine indlæg MEN, han ved også hvad han snakker om. Det er vist for det meste meget konstruktivt ment når han siger noget. jag har i hvert fald fået mange gode råd af den herre!

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg er helt enig med dig om Håndværkeren, men vi skal prøve at holde en ordentlig tone trods kvaliteterne.

Mvh. JørgenE
Ja Det er klart! biggrin

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis