Brug af betonklæber ?

Hey jeg skal støbe et lag betongulv oven på et andet...
Men for at det nu vedhæfter ordentligt skal jeg så bruge betonklæber ?

Skal jeg bare sprøjte gulvet til med klæberen opblandet med vand inden jeg støber ovenpå eller hvordan ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Ascona400

Hey jeg skal støbe et lag betongulv oven på et andet...
Men for at det nu vedhæfter ordentligt skal jeg så bruge betonklæber ?

Skal jeg bare sprøjte gulvet til med klæberen opblandet med vand inden jeg støber ovenpå eller hvordan ?


hej
kan du uddybe projektet lidt nærmere ?
Hvad er det for noget gulv du skal støbe oven på tykkelse, er det isoleret gl. nyt. ?
Det nye lag du skal støbe hvor tykt skal det være og hvad skal gulvet bruges til ? skal det armeres ?
I nogle tilfælde skal du bruge betonklæber, i andre tilfælde kan du nøjes med at snyde lidt ved at koste gulvet over med en gang fbillig fliseklæb, og andre gange er det slet ikke nødvendig med nogen af delene, der kan du bare støbe direkte oven på det gl. beton

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Citat fra pab1

hej
kan du uddybe projektet lidt nærmere ?
Hvad er det for noget gulv du skal støbe oven på tykkelse, er det isoleret gl. nyt. ?
Det nye lag du skal støbe hvor tykt skal det være og hvad skal gulvet bruges til ? skal det armeres ?
I nogle tilfælde skal du bruge betonklæber, i andre tilfælde kan du nøjes med at snyde lidt ved at koste gulvet over med en gang fbillig fliseklæb, og andre gange er det slet ikke nødvendig med nogen af delene, der kan du bare støbe direkte oven på det gl. beton



Fair nok hehe :p
Det er et Garage gulv... der er nu et lag på ca 10cm men er meget ujævnt
så der ryger et 10 cm lag ovenpå med armeringsnet med 150mm masker og 6mm i tykkelse
Der bliver lagt gulvarmeslanger med ned i det....
Så man kan sige at det bliver et rimeligt godt og tungt lag så jeg ved ikke om man behøver det...

Det skal siges at det gamle gulv bliver kraftigt rengjordt og muligvis vandet lidt inden støbning
Hej
Jeg vil umidelbart sige som PeterR, det vil være spil af penge.
Men du skal sørge for at det gl. gulv bliver helt rent inden du smadre det nye lag på.
Men som sagt hvis du vil være helt sikker, så kan du koste det gl. over med en tynd gang fliseklæb af det billigste du kan finde ! men umidelbart tror jeg ikke det er nødvendigt. hvis du gider så kan du jo smide at billed af pro. her ind. god arb. lyst

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
HA HA HAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tror jeg nu heller ikke der er fare for smile

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
hehe ja det kan jeg godt se....
det burde ku klare det uden

Takker herfra wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis