Mondeo st. car 97' køre problem

Hejsa

jeg har for 2 dage siden købt mig en brugt mondeo, idag da jeg ville starte den var den helt død. Jeg sluttede en lader på batteriet, og lod den stå i et par timer. Herefter startede den uden problemer, kørte rundt i ca 1½ time. Efter et par timer skulle jeg bruge bilen igen, men igen ville den ikke starte.. Tjekkede at jeg havde slukket lyset osv.

Er der en måde at tjekke på om min generator er død ? eller hvad kan der ellers være galt ?

hanzi
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Sæt et multimeter tværs over batteriet og mål ladespændingen, den skal være på ca 14.3 V. når motoren går godt og vel tomgang, er det i orden, skruer du propperne af batteriet, hvis der er propper, lad en kikke ned i hullerne, tænd alle forbrugere, og aktiver starteren, hvis det tydeligt bobler i en af cellerne, er batteriet færdig.
Mvh autoole
Hejsa!

idag har jeg monteret et nyt batteri, og den virker finno nu..eller, den kan starte. Den kører meget underligt nu, hakker efter man har tilkoblet i gearene og acc. lidt op.. læst i instruktionsbogen at de første 8 km efter man har haft afladet bilen vil den kører underligt. nu har jeg kørt ca 60 km idag, og den gør det stadigvæk. nogen der har prøvet noget lign ?

den opfører sig nok som en 1,3 i optræk... ligger stabilt i tomgang.

skal jeg prøve at afmontere batteriet, eller nogen andre ideer?

forresten, mange tak for svaret smile
[Hej,

Er nu ikke helt enig med autoole - forstået på den måde at hvis et batteri bliver max ladet på - bobler det i cellerne - så det er ikke et entydigt signal på at batteriet er dødt. Cellerne bobler jo også kraftigt, hvis du sætter en almindelig 8 amp autolader på.

Når du har haft et batteri af monteret på en bil med en indsprøjtnings computer, tager det lige lidt tid inden computeren gen-lære alle værdierne - temperatur, tryk osv. så bare kør nogle km - så stabiliserer den sig forhåbebenligt.

Mvh
Niels

Vangsoe
Hej
Jeg har selv en gang imellem ikke LÆST hvad der er skrevet, men kun set,
derfor vil jeg både og give dig ret, bobler det i alle celler er det noget andet,
men jeg skrev i een af cellerne, da der som regel kun er een celle der står af.
mvh autoole
hejsa, jeg har kørt omkring 100 km nu.. og den er stadigvæk ikke helt god :/ nogen ideer?
Hej,

OK Autoole - det har du da helt ret i !

Hanziman: prøv at få din tændings indstilling kontrolleret og check dine tændrør. Hvis elektrodeafstanden er for stor, kan den nemlig godt gå fint i tomgang, men hoste og hakke når den bliver belastet.
Mvh
Niels

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis