Hjælp ang. bestilling af støbemix

Hey derude

For at gøre en lang historie kort så skal ha støbt gulv i mit værksted
værkstedet er 50m2 og jeg vil ligge et lag på 10cm det er vel lige godt 5m3 ikk ?
Jeg var i STARK for at skulle bestille Cement....det blev til 1500kg Aalborg Cement sagde de jeg skulle bruge og jeg skal ifølge dem lave en blanding der hedder 1:4 det må jo så være 1del cement og 4del støbemix ikk ?

Men når jeg skal støbe ca. 5m3 ialt hvor meget støbemix (m. ærtesten) skal jeg så ca. bruge ? da den lokale grusgrav kunne ikke med sikkerhed sige hvor meget jeg skulle bruge....

MEN hvor meget skal jeg bestille ? 2,5 - 3 m3 for at være sikker ????? confused confused


HILFE
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skal regne rumfanget på afhærdet beton, skal du kun regne med de tørre materialer

Altså støbemix + cement

Vægtfylden på cement er 3100kg pr m/3 det vil sige at du har godt en halv m/3 cement - altså mangler du 4,5 m/3 støbemix hvis du vil have det til at fylde 5 m/3

Hvordan de så er kommet frem til 1500 kg er jeg ikke helt sikker på confused

Hmmm ..... søgte lige lidt på emnet- efter denne beregner http://www.aalborg-portland.dk/default.aspx?m=2&i=100&cement=1&sand=1,5&sten=2,5&mode=bland&opgavetype=1&overskrift=Betongulve%20udsat%20for%20kraftigt%20slid

Skal du faktisk bruge 6,2 m/3 støbemix og 1740 kg cement hvis det skal være 1 - 4

Med venlig hilsen

Fladder
Hmmm men når jeg læser lidt inde på deres side skal blandingsforholdet for et gulv med stærk slitage og støbemix være 1:3

Hva vil det så sige hvis jeg har 1500kg cement....hvor meget støbemix skal jeg bruge og hvor mange m3 færdigbeton får jeg ud af det ?

Er det så 1500kg Cement og 4500kg støbemix....hvor meget færdigblandet beton det er ?
for hvis gulvet blir 1-2 cm tykkere gør det ikke spor
Du kan ikke regne det i vægt på den måde, det er ment som 1 del cement og 4 dele støbemix (altså rummul og ikke vægt)

6,2 m/3 støbemix vejer små 11 tons - så der skal noget mere til end de 4500 kg.

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Du kan ikke regne det i vægt på den måde, det er ment som 1 del cement og 4 dele støbemix (altså rummul og ikke vægt)

6,2 m/3 støbemix vejer små 11 tons - så der skal noget mere til end de 4500 kg.



Hvor meget tror du ?
Annonce
Hvis du nu nøjes med at blande det 1/5 (hvilket er rigeligt til langt de fleste garage-gulve) bliver det 1435 kg cement og 11 tons støbemix - det giver 5m/3 færdig beton

Så kan du jo altid smide de sidste 2-3 poser i for en lille smule højere styrke

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Hvis du nu nøjes med at blande det 1/5 (hvilket er rigeligt til langt de fleste garage-gulve) bliver det 1435 kg cement og 11 tons støbemix - det giver 5m/3 færdig beton

Så kan du jo altid smide de sidste 2-3 poser i for en lille smule højere styrke


Ok 11tons det lyder af meget men sådan er det jo nok kan jeg se hehe
Men den grusgrav jeg snakkede med som du kan se her http://www.tjo.dk/Priser/Grussten.html
der hedder Støbemix (m. ærtesten) 1900kg pr. m3 så det kan jeg godt se at jeg ca. skal ha 6m3 hvis jeg ikke tager meget fejl......
Jeg er nemlig helt "grøn" inde på dette område

Det lyder i mine ører bare sådan lidt sjovt at alt dette blandet sammen kun vil fylde ca. 5 m3 men ok det bliver jo også pakket totalt sammen hehe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis