Hvilken type rør skal jeg bruge?

Ved nyt køkken har VVS-manden lavet en lille fejl, således at de 2 vandrør (brugsvand + varmt vand) stikker for lavt op og der er 2 lukkere med kugleventiler. Jeg er nødt til at forlænge røret ca. 20 cm op, men er det ok, at jeg bruger galvaniserede rør som forlængere, når det er kobberrør som vvs-manden har lavet?

PS: Det skal være muligt at købe disse rør i byggemarkedet.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg ville bare bruge nogle almindelige kobberrør på 10 eller 12mm som forlængelse. Hvis man sætter jern efter kobber giver det tæring i en brugsvandsinstallation, det samme gør sig dog ikke gældende i en varmeinstallation.

mvh Anders
ClausJul]Jeg skal bruge et tie-rør - og kan ikke finde ud af om man kan få det i kobber. Tierøret skal bruges til aftapningsventilen (fx vandhane) til opvaskemaskinen.

Hej du kan købe 10 mm koberrør ved jem & fix

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej.
Jeg låner lige tråden, håber det er ok.
får man kun problemer med direkte jern/kobber samlinger eller giver det også problemer hvis man har jern og så 1,5 meter pex og så kobber?

 

Jern før kobber giver ikke problemer, med mindre der er tale om et lodret rør

Ioner (det er dem der laver ulykker) driver med vandet eller falder lodret

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Citat fra spelling

Hej.
Jeg låner lige tråden, håber det er ok.
får man kun problemer med direkte jern/kobber samlinger eller giver det også problemer hvis man har jern og så 1,5 meter pex og så kobber?


hej spelling
Der er ikke noget i vejen for at du kombinere i den rækkefølge som du beskriver ! der hvor det går galt (som også skrevet længere oppe på siden) er hvis du montere jernrør efter kobberrør !

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej.

Nej det er ikke ok at blande de to metaltyper.

Køb en stump PEX-rør i stedet.

Mvh Thomas
Citat fra ThomasB

Hej.

Nej det er ikke ok at blande de to metaltyper.

Køb en stump PEX-rør i stedet.

Mvh Thomas




Hej
Du har da ret i at det ville være at foretrække at lave det med jern og så kun pex.
Men der er ikke noget i vejen for at bruge jern, pex og så kobber, men det er ikke særligt heldigt at kombinere det kobber,jern og pex , der der gør udslaget er hvis kobber kommer før jern røret

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis