Fast undertag ???

Vi er ved at bygge nyt hus og nu har tømrene været forbi og spurgt om vi ikke skulle have Hunolit fast undertag istedet for almindeligt undertag da de mener det langt bedre og næsten samme pris.
Min lillebror der er tømrerlærling har aldrig hørt om det og mener ikke det kan være godt når de ikke bruger det i deres firma.

Hvad skal man vælge ??

Jack

Mvh

Jack !
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville klart vælge fast undertag (under forudsætning at de vender det rigtigt). Jeg kunne ikke selv vælge det da jeg lagde nyt tag pga. afstand, men ville helt sikkert vælge det på et nyt hus.

De almindelige metervare undertage er sat til at holde i 30 år. Og man skal have tegl, lægter og klemlister af for at skifte det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej,

Har selv lagt et Huntonit undertag, og det er dejlig nemt at have med at gøre (så længe det ikke blæser smile ) ...og i virkeligheden ikke specielt dyrt mener jeg at huske. Om det er bedre eller dårligere end Icopal, Monarfol, Halotén og de andre ved jeg ikke.. holdbarheden er vist stort set det samme. Men huntonitten har i hvert fald reddet mig fra noget der kunne have blevet et grimt benbrud. *host* Så må en evt. merpris siges at være tjent ind smile

Mht Peter's kommentar, så ligger huntonitten jo også under tegl, lægter og klemlister.. så der er man nu lige vidt (hvis det skal skiftes..). At din bror ikke har hørt om det, kan jo blot skyldes at de i hans firma har tradition og mere erfaring med andre undertagstyper..

hilsen
Søren
Vi taler da om det samme ikke, en trælignende plade bejet ind på overfladen i noget tjæreligende.

Jeg kan ikke se hvorfor der skulle være max levetid på det, det må vel siges at holde meget længere tid end en rulle fiberpapir som sidder og er mere levende end det andet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
"bejet ind" er nok så meget sagt. Men jo, en gang masonit-plade med en ru side, og en grøn, glat side, der er oliebehandlet.

Om det holder længere end bitumen-behandlet fiberdug, kan kun tiden vise.. produktet er jo ikke så gammelt at det har ligget på nogle tage i 30-50 år.
Annonce
Jeg kommer bare til at tænke på de lofter hvor der er brugt monarfol, hvor kun felterne hænger tilbage.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
fast undertag vil altid være bedre end banevare. Det holder bedre og løst undertag kan man høre når det blæser, hvis det ikke ligger stramt nok. Nu kender jeg ikke det produkt det er sikkert udemærket jeg ville dog selv bruge bradder med fer og not.

 

Har selv brugt huntonit da det:

1: ikke blafrer ved kraftig vind (selv rullevarer med disse klem fjedre "svirrer" ved kraftig vind.
2:Styrken gør at du ikke risikerer små huller fra afskårne sten stykker eller lignende under byggefasen
3: Og ja, så kan de også redde uforsigtige håndværkeresmile der træder ved siden af.
4: En orkan kan evt. smide nogle sten af taget, som jeg selv har oplevede på min "læ" side. Stenene blev simpelthen suget op. Huntonit undertaget havde i mit tilfælde fået nogle grimme hak, kunne nemt forestille mig, at en rullevare var blevet perforeret, med der tilhørende vandindtrængen. Har i øvrigt nogle bekendte med danflock sten der oplevede det samme samme dag, men uden undertag fik han sgu travlt med at på spande op på loftetsmile


MVH
CRU

Kun perfekt er "godt nok"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis