udhugning til indmuringsdåse i mursten

Jeg har skåret ind i murstenene ,med en lille vinkelsliber ca 30 mm ind i stenen , til en indmuringsstikdåse, men hvordan hugger jeg stenen ud uden at ødelægge de omkringliggende ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan eventuelt lave en masse snit inde i det hul du har lavet, så vil det være nemmere at knække den resterende sten med en tynd mejsel !
Citat fra kim014

OK så må jeg prøve at lave nogle flere riller Kan man hugge dybere ind end de ca 30 mm jeg kunne gå ind med min lille vinkelsliber ??


Hej
Hvilken type dose snakker vi om ? wisbo ? eller ?
under normale omstendigheder er en murstens væg ca. 10 ca.tyk så ja du kan godt hukke længere ind, du skal så langt ind at dåsens forkant min. er 0,5 til 1 cm under plan mur (der skal være plads til mørtel hele vejen rundt om dåsen)

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej Kim

Eftersom dåsen er næsten 4 cm (37,5 mm) dyb vil det være en rigtig god at komme lidt længere ind i væggen... Så enten må du have en større skive på vinkelsliberen eller også skal du i gang med boremaskinen.
Citat fra kim014

OK så må jeg prøve at lave nogle flere riller Kan man hugge dybere ind end de ca 30 mm jeg kunne gå ind med min lille vinkelsliber ??
Jeg vil faktisk anbefale dig at du køber et kopbor til den slags, de er ikke så dyre, og på denne måde har du nemmere ved at lave pæne hulle til dine indstalationer.
Og ellers skal du gøre som Pab1 foreslår dig, hugge et større hul og fylde efter med mørtel.

smile smile
Tak for svarene
Jeg skar nogle ekstra riller ind og er nu kommet ca 40 mm. ind med hullet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis