Tisseplet på kokostæppe

Vores hund har tisset på tæppet!! Vi har brugt adskillige 1000 kroner på et kokos/sisal-tæppe til vores stue, men nu har hunden altså tisset på tæppet. Vi gik hen til den forretning, hvor vi har købt tæppet, og de solgte os et DYRT tæpperensemiddel, som ikke funker! Er der nogen her, der har erfaring med rensning af kokostæpper? Hvad gør vi med tissepletten?

/Pippi
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kartoffelmel !

Altid kartoffelmel......

Det fjerner lugten og suger det hele op.
fugt dit tæppe og hæld det "dyre" mel på.

Tæppet må have haft en lugt af andet dyr, fjern denne lugt. Når vaps pisser på dit tæppe er det et spørgsmål om "domæne". Dit tæppe bør lugte af "familien" som vaps kender. Vaps pisser ikke inden for sin egen flok.

Prøv hundetræning, dér kan man lære meget om hvorfor hunde gør som de gør. Dermed kan mange problemer forudses....

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Køber nu ikke svaret helt, vores nabos hund, som var en del af familien, havde sit faste sted i vores spisestue, og selvom vi også sværger til kartoffelmel, hjalp det nu ikke på hans ønske om, at det var hans plet til at udskille det overflødige.

Heldigvis holdt han sig så til denne plet, så det koster lidt mindre m2 at skifte, end hvis han havde gjort det i hele huset.

Men kartoffelmel er nr. 1 især hvis man opdager det mens det er vådt.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej - og tak for det gode råd om kartoffelmel.

Normalt er jeg helt enig i, at kartoffelmel er problemløser nr 1, men ALDRIG på et kokostæppe (det har jeg prøvet). Kartoffelmelet er ikke til at få op af de dybe riller i kokostæppet, der sidder en hvid rest tilbage, som ikke kan støvsuges væk - selv ikke med den bedste Nilfisk industrisøvssuger. Jeg har gjort det én gang, og gør det ikke igen - på et kokostæppe altså.

Og så det med VAPS ... som i dette tilfælde er en beagle hvalp, der endnu ikke er helt stueren .... der er vist ikke så megen adfærdspsykologi i affæren, andet end at det som skrevet er en hvalp, der havde en lille "misser" på tæppet en nat!

:-))
Annonce
Hej smile

Har du overvejet kokosmel? biggrin

@MUFI
Du skriver:
"Tæppet må have haft en lugt af andet dyr, fjern denne lugt. Når vaps pisser på dit tæppe er det et spørgsmål om "domæne". Dit tæppe bør lugte af "familien" som vaps kender. Vaps pisser ikke inden for sin egen flok."
** Min hund tisser da i vores have, som jo er vores floks have smile
Hanhunde tisser også steder hvor der ikke lugter af andre dyr. Især nye steder.
Mange gange er det ren refleks at hanhunde tisser indenfor. De ligger så dybt i dem, at de nogle gange ikke kan kende forskel på inde og ude. Skæld ALDRIG ALDRIG en hvalp ud der tisser indenfor. (slå den heller ikke)

Et seriøst bud på en pletfjerning er, vand på, søb op.. vand på, søb op.. vand på, søb op.. 5-10 gange. I sidste vand på, hældes 20% eddike i vandet. (altså 4 dele vand og 1 del eddike).. Lad det tørre, og se så om pletten er væk. Hvis den er væk, hældes lidt Rodalon på. Ellers gentages behandlingen. Pas på med at hælde for meget vand på, hvis der er trægulv på under tæppet.

Mvh
ThomasB
Altså, jeg ved snart ikke. Jeg synes efterhånden, at snakken om kokostæppet er ved at udarte sig til en snak om hundepsykologi, der naturligvis også kan være spændende.
Har man overvejet muligheden for, at "Vaps" måske prøver at kommunikere et eller andet? Som f.eks., at han ikke synes om kokostæpper? Altså, jeg personligt er ikke specielt begejstret for dem, men der er selvfølgelig forskel på folk. Ja, og på hunde, selvsagt.
(Dette var tænkt som et humoristisk indslag. Held og lykke med tæppet og pottetræningen af den lille beagle!)

°:-) Frederik
Ja, dette er blevet til et mix-emne .. om både kokostæpper og hundetræning, men det er da også en interessant kombination :-)

Til ThomasB ... jo, den med vandet og eddiken er jeg også blevet "lun" på. Læste det samme på www.fi.dk.

- men tak for interessen fra alle *S*
Hej smile

Tror du skal følge fi.dk råd, om 50/50 eddike, istedet for mine 20%.

Mvh
ThomasB
Prøv den her side, den guide skull være god hvis nogle har problemer med pletter: http://www.marokkoindretning.dk/#!pletfjerning/qs17r
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis