Raslelyde og andet - hvad/hvor er der galt?

Min Suzuki Swift 1,3 GX fra 1996 har nogle raslelyde ved omkring 2600 omdrejninger i tomgang og ved ca. 1300 omdrejninger når den er i gear.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Derudover kommer der nærmest klonk-skramlelyde omkring højre baghjul når jeg drejer skarpt til venstre.
Nogen bud?

mvh

Kim
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
2600 omd. er ikke tomgang, så du mener vel at bilen holder stille, og at den kører med de 1300, forsvinder lyden når du kobler ud ???
og lyden bag, vil jeg tipse til et leje.
Mvh autoole
Du har ret det er ikke tomgang. Jeg mente selvfølgelig når den ikke er i gear. Ja, lyden forsvinder når jeg kobler ud (medmindre jeg giver den nok gas til at nå de 2600 omdrejninger).
Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men katalysatoren er skiftet ca. 500km (to uger) før lyden opstod. Efter lyden er opstået er olie, oliefilter, tandrem og remstrammerhjul skiftet, hvorefter lyden efter min mening er aftaget en smule (min kone mener ikke lyden har ændret sig).
Bilen er en Suzuki swift fra '96.
Ang. lejet: kan man selv skifte det uden ret meget erfaring i at skrue på biler? kan det betale sig? Er det noget man bør få gjort noget ved hurtigt eller er lydgenerne den eneste effekt ved at køre videre som det er?
mvh
Kim
Hej
Ja, så kunne det lyde som bundhjulslejer i gearkassen. Når du kobler ud kører gearkassen ikke med, men når du giver gas, vil friktionen medføre at geark. løber lidt med rundt, og derved fremkommer lyden, Jeg vil dog ikke sige 100% sikkert at det er det, uden at høre sel, men som du beskriver tror jeg på gearkassen, og det kan du "tivertifal" ikke lave selv.
Med hensyn til lejet, Tja har du ikke prøvet før, så lad en fagmand gøre det, da du nemt kan ødelægge rullebanen i lejet,.
Mvh autoole
Det var kedelige nyheder. Så må jeg vel have en mekaniker til at se på den og vurdere om det kan betale dig at lave det.
Hej igen.
Jeg har lige fået den retur fra værksted idag. Jeg fik at vide at raslelydene kom fra udstødningen og at alt fra efter katalysator skulle udskiftes hvis jeg ville have det lavet - så det blev ikke lavet.
klonk/skramlelyde fik jeg at vide var bremser der ikke var justeret korrekt - undrer mig noget, men lydene er væk - i hvert tilfælde foreløbigt.
Hej igen
Tja!, man skal vare sig med at komme med gode råd, man kan komme grusomt op at køre, men på den anden side, det har aldrig været nemt at reparere biler over pc.eren, selv om man bruger pc.ere til at lave biler med idag, hæææ
den forstod du godt iikkkkkk.??
Med hensyn til klonk i bag tror jeg stadig på et leje, som har haft for stort slør, og efter adsk, er det justeret korekt op og lyden er væk, jeg tror ikke rigtigt på den med opjust. af bremser, men igen, der er svært når man ikke selv har hørt lyden
Mvh autoole
Hej igen
Lige en lille opfølgning.
raslelydene er forsvundet af sig selv. Nu håber jeg bare, at det varer ved og at det ikke har haft nogle negative konsekvenser.

mvh
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis