Garage

Hej

Jeg er pt. ved at projektere en dobbeltgarage med valmtag (tegl). Da jeg bygger nærmere skel end 1m, er jeg desværre nødt til at begrænse mig til 50 kvm og prøver derfor at begrænse bredden af ydervæggen så jeg får mest mulig plads indvendig.

Jeg vil gerne høre et par menninger om følgende:
1: Er de OK at opføre en garagen (6,5mx7,5m som enkeltmuret med murede stolper ca. for hver 1,2m (for vindtryk) samt nogle kraftige hjørnestoler. Spær ligger således direkte på ydervæggen.
2: Vil jeg få problemer uden isolering
3: Vil det være OK at isolere en sådan væg senere og hvordan skulle man gøre.
4: Er det nødvendigt at isolere gulvet.
Til sidst:
Er der nogen som kender en god murer i nærheden af Roskilde hvor man selv får lov at give en hånd med ?

------------------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal starte med at forelægge dine planer om garagen til komunen. Det er specielt punktet at du vil lægge den tættere skel end 1m og at du vil have rejsning på taget der bekymrer.

Byggelinierne er ofteest noget der ligner lodret op i skel til en højde på 2,4m herefter vandret ind i 2,5m og herfra opad i 45grader.

Detter er ikke alle regler og der er ikke garanti for at de gælder hos dig. Men hvis de gør skal du have en dispensation hos tekninsk forvaltning.

Det du henviser til med de 50 kvm er kun et spørgsmål om der skal søges byggetilladelse eller der blot skal anmeldes. desuden er der forskellige undtagelser for hvor der alligevel skal ansøges om en byggetilldelse.

Så allerførst vil jeg kontakte teknisk forvaltning og få karhed over om projektet overhovedet er i nærheden af noget der kan gives tilladelse til.

Bare et godt råd, ellers risikerer du at skulle fjerne hele skidtet igen...

Det er både træls og dyrt med rigtig murstens mure osv.

Venligst NJord

MVH Njord
Tak for dit svar Njord
Dine problemstillinger har jeg dog allerede afklaret. Bygningen er godkendt til opførelse under småhusreglementet da den skal placeret nærmere end 1m fra skel af praktiske årsager. Yderligere har jeg allerede en godkendt dispensation idet jeg vælger at bygge valmtag og derfor overskrider de 2,5 m som er tilladt 2,5 m fra skellinien.
citat:
Oprindeligt indsendt af njord:
Jeg tror du skal starte med at forelægge dine planer om garagen til komunen. Det er specielt punktet at du vil lægge den tættere skel end 1m og at du vil have rejsning på taget der bekymrer.

Byggelinierne er ofteest noget der ligner lodret op i skel til en højde på 2,4m herefter vandret ind i 2,5m og herfra opad i 45grader.

Detter er ikke alle regler og der er ikke garanti for at de gælder hos dig. Men hvis de gør skal du have en dispensation hos tekninsk forvaltning.

Det du henviser til med de 50 kvm er kun et spørgsmål om der skal søges byggetilladelse eller der blot skal anmeldes. desuden er der forskellige undtagelser for hvor der alligevel skal ansøges om en byggetilldelse.

Så allerførst vil jeg kontakte teknisk forvaltning og få karhed over om projektet overhovedet er i nærheden af noget der kan gives tilladelse til.

Bare et godt råd, ellers risikerer du at skulle fjerne hele skidtet igen...

Det er både træls og dyrt med rigtig murstens mure osv.

Venligst NJord

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis