Mercedes diesel dårlig start

Min diesel mercedes fra 91' starter rigtigt fint,men så går den bare ud igen og er derefter meget svær at få i gang. For at få den i gang igen er det nødvendigt at holde startmotoren i gang længe og give lidt gas, hvilket normalt ikke skal gøres. Problemet er blevet gradvist værre i løbet af den sidste måned, det sker ikke hver gang, men måske hver anden, og det er værre når motoren er kold. Bilen køre upåklageligt når den først er i gang,og går ellers aldrig i stå. Jeg gruer jo for den kolde vintermorgen, hvor bilen ikke starter, og jeg må ud og cykle de 24 km til og fra arbejde, så jeg håber der er hjælp at hente her.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et bud kunne være dit dieselfilter - eller skidt i tanken.... eller en træt fødepumpe (hvis der er sådan en i en mercedes).

En hurtig måde at checke det på, er at koble brændstofslangen direkte til en beholder med diesel. Så har du elimineret motor, forvarmer etc. og problemet er fødesystemet.

Der findes noget, der hedder dieselpest - en bakterie, der lever af diesel og som gradvist vil stoppe tanken til. Men det er meget sjældent set på biler.

Du får formentlig nogle mere kvalificerede svar fra "hardcore" mekanikerne herinde - men ovenstående ville jeg teste, inden jeg betaler for den første værkstedstime wink

Mvh.

Jan R.
Vi har selv en MB diesel fra 1985 - for ca. 5 år siden skiftede vi de fleste diesel-slanger

Tror det er noget med at gummiet mørner - så prøv at checke dine dieselslanger

Med venlig hilsen

Fladder
Hej
Hvad med lige at kontrollere gløderørene, og glødetiden
Mvh autoole
ps. vi vil selvfølgelig gerne have at du afslutter tråden, når problemet er løst, dette også henvendt til andre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis