Urmageren

Skal urmageren der forsvare sit hus og sine værdier straffes? Ville egentlig starte en afstemning. Ved ikke hvorfor det ikke lykkedes. Men vad syntes i - Ja Eller Nej

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han skal ikke straffes!

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

Tråden burde måske ligge i "Over Hækken"... men pyt med det!!

Jeg stemmer for at han skal straffes. For hvis ikke han bliver det vil der pludselig blive en meget uklar grænse mellem selvforsvar og selvtægt!!

Hvis manden (ulovligt) gemmer en pistol med henblik på at forsvare sig, er det en overlagt handling. Han har allerede på dette tidspunkt besluttet sig for at skyde på eventuelle røvere. Og det er ulovligt!!

Han forklarer sig med nødværgeretten som lovliggør en voldelig handling, såfremt den står i relation til angrebet. Det betyder i hovedtræk at man må slå en mand i gulvet, hvis han havde i sinde at gøre det samme ved en selv!! Endvidere er der en tillægsparagraf i nødværgeretten der siger at man kan blive straffri hvis man har forsvaret sig med unødig magtanvendelse (det smarte ord for fysisk vold!!) hvis man bliver grebet i affekt!

Således blev en kvinde for år tilbage frifundet for at have efterladt en mand i hjælpeløs tilstand, da hun havde sparket ham i kuglerne og smidt ham i en sø, hvor han druknede. Hun var svømmelærer og uddannet i førstehjælp, men manden havde lige prøvet at voldtage hende...!! Hun gik ind under den paragraf der siger at man kan blive grebet af panik.

Man kan så kun håbe på at der kommer en debat ud af hændelsen der kan gøre noget ved disse trælse episoder. Personligt ville jeg blive grebet af et panikanfald hvis der kom en tyv på besøg hos mig om natten... enten ville jeg skide i bukserne af skræk, eller også ville jeg (mere eller mindre med vilje) se en kniv i hans hånd, og benytte det som undskyldning til at vise ham den letteste vej til invalidepension resten af livet!!

Min holdning tror jeg er som de fleste. Vi vil i bund og grund gerne have at politiet tog sig af det. Men når tyvene nu bare for en løftet pegefinger og offeret en regning for en ny terrassedør og tæpperensning vil vi også gerne undskylde os med at "han fandme fik som fortjent!!"

Næstformanden, der ser frem til en god portion mails med "tråden du abbonnerer på...!!" rolleyes

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
som jeg hørte det i tv avisen igår, var der et tillægs paragraf der sagde at man godt kunne blive dømt for at have forsøgt at dræbe dem, men blive straffri fordi at det blev gjordt i en eller anden bestemt handling.

Den syntes jeg bestemt at han går ind under, se det på den lyse side, de lever alle endnu og vi fik fat i de 2 af dem, det havde vi sikkert ikke gjordt hvis de ikke havde mærket hans kugle.

Den gamle dame vi så på tv2 igår, blev jo heller ikke straffet for at slå en røver under et bankrøveri.

Han skal dog straffes for ulovlig våben besiddelse.

Kan ikke lide at vi skal til at have pistoler under disken i vores butikker, men tror da måske at danskere kunne lærer at man holder sig fra ting der ikke er ens eget, tror de færreste røver ønsker en kugle i panden eller benet.

Lad ham komme ud og passe sin forretning.
...de fleste røvere ønsler en kugle i panden...!!

Ja, og så ender det med at være som i USA hvor folk plaffes ned for en pakke smøger!! Røverne kommer uanset om der er våben eller ej. Mange af dem er narkomaner der skal have deres daglige fix for at overleve. Og de vil efterhånden lære at de bare skal skyde først...

Igen tror jeg det ville hjælpe med nogle hårdere straffe til forbryderne. Og det kan godt være jeg er lidt gammeldags, men jeg synes ikke at fangerne automatisk skal have det bedre end gennemsnitsbefolkningen. (læs: gratis internet, kabel tv, dvd-film til en 10'er osv...) Jeg har en søster der er fængselsfunktionær, og hun siger at fangerne kender deres rettigheder og de vil ikke røre en finger før de får det som de vil have det!! Det giver sig udtyk i at de ofte må køre flere gange efter et par sko til en fange, simpelthen fordi han med vilje tager de forkerte med første gang. Og han har jo krav på at få ordentligt fodtøj...ellers sladrer han til ekstra bladet som slår en stor forside op!!

Jeg mener ikke helt at de skal have 4 kvm, en briks, en håndvask og et hul i gulvet. Men jeg mener at de skal have strammere forhold, så de kan mærke at det de har lavet er noget lort. Desuden skal de tvinges til at gennemgå forskellige tiltag der kan forbedre deres chancher for at få job i det fri.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Min gode ven er urmager i Odense - i kan se hans biks her - og ejer et lille værksted, men han tør simpelthen ikke opgive adresse, når han skal foretage handler på dyre ure. Det sker alene i frygt for overfald. Der burde fanme være en anden måde at gøre det på, altså. 

Ti tommelfingre, men gode ideer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også