Kan nogen identifisere den her ?

Hej,

Jeg har til søs aldrig set noget så sindsygt - men på en sejltur ud for københavn mødte jeg det viste fartøj som promte forsvandt under bølgerne.

Vi stoppede op og måtte bare erkende at den var sunket.

Den var skønsmæsigt alt for lille til at være en rigtigt undervandsbåd - jeg vil skyde den til at være under 15 meter lang.

Nogen gode svar ?

Ubådsjægeren
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Captain Nemo

Hej,

Jeg har til søs aldrig set noget så sindsygt - men på en sejltur ud for københavn mødte jeg det viste fartøj som promte forsvandt under bølgerne.
Vi stoppede op og måtte bare erkende at den var sunket.
Den var skønsmæsigt alt for lille til at være en rigtigt undervandsbåd - jeg vil skyde den til at være under 15 meter lang.
Nogen gode svar ?

Ubådsjægeren

Det var såmænd en rigtig mini ubåd du så, den sank ikke men dykkede da du helst ikke må komme for tæt på.
Ok, ja det så helt rigtigt ud - men ved du noget om den - hvad er det for et fartøj - hvor kommer den fra ? - eller konsterer du bar et det var en rigtig miniubåd ?

Er nysgerrig - ved du noget om den ?
Tror du er stødt på Kraka

Du kan læse om projektet her http://www.submarines.dk/?vm=8431
Han har planer om at bygger en rigtig ubåd i fuld str. denne er miniubåd nr 2 den første var endnu mindre

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Tror du er stødt på Kraka

Ja det er der vist ingen tvivl om.

Hvis jeg husker ret, så led én af hans ubåde den usædvanlige skæbne, at tårnet under en transport på lastbil blev smadret af en lav motorvejsbro - det MÅ være første gang, en ubåd har været udsat for det rolleyes

Men et imponerende projekt og en utrolig entusiasme cool

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Ahhh mht enestående hændelser med u-både så er det danske forsvar da vist også helt godt med. Jeg synes at erindre mig, at Danmark sendte en u-båd til ørkenkrigen, og da u-båden kom der ned var den så udmattet, at den måtte i dok og efterfølgende blev slæbt hjem på en pram og læsset af på kajen i København, hvor den nu er museum.
Der er godt nok nogen ender du har fået galt fat i Lars

Det må være Sælens togt til middelhavet og omegn du mener - det er rigtigt at den blev sejlet hjem, dog ikke på en pram - men med et heavy-lift skib
Det gjorde man fordi det er det billigste

Sælen er som du nævner- lagt op, og kan beses på holmen i Kbh.

Ubådene blev afskaffet på baggrund af en politisk beslutning, ikke fordi de var slidt op
[URL="http://www.navalhistory.dk/Danish/Historien/1989_2003/SaelenPaaPatrulje.htm"][/URL]
Nå -men historen kan læses her http://www.navalhistory.dk/Danish/Historien/1989_2003/SaelenPaaPatrulje.htmer

Med venlig hilsen

Fladder
Hvis det var det billigste at sejle das boot på et andet skib, hvorfor sejlede man den så ikke derned på omtalte skib?
Den skulle vel have lov til at røre sig lidt, måske mili lige havde nogle skillinger de skulle have brændt af til brændstof.
Og de har sikkert vidst at det blev den sidste sejltur !
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis