Bore i væg m. mange sten ???

Hej!

Jeg var lige i gang med at bore huller i min kældervæg, så jeg kunne få hængt en radiator op - og så skete ulykken!

Mit 10mm murbor kom ca. 2 cm ind i væggen og rykkede sig derefter ikke 1 mm videre. Så kom jeg i tanke om, at væggen er støbt i beton/småsten (på ½-3 cm i diameter). Og det må være sådan en fyr som boret er kørt ind i sad.

Mit spørgsmål er derfor: Hvad gør jeg nu? Hvordan får jeg boret et 6-7 cm dybt hul?

Mht. mit værktøj. Jeg bruger en meget kraftig boremaskine med hammer - så den del skulle være i orden. Men skal jeg bruge et specielt bor til sten?

Alternativt må I meget komme med ideer til hvordan jeg ellers kan hænge sådan en svend op.
Hej! Jeg var lige i gang med at bore huller i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Ja der er det lidt af et problem. man kan hvel godt sige at man arbejder lidt i blinde smile
Gæt en fuge smile wink
PS: i 95 % af alle de huller der bores i div. væge rundt om i de små hjem har det ikke en skid at sige om det vænder den ene aller den anden vej, problemet er for det meste at når man rammer en fuge (i gl.huse) at fugen forsvinder og så har pluksen ikke nogetat holde fast i

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Jeg plejer at "søge muren af" ved at banke et stålsøm (de blå) igennem pudsen.
En lille række huller lodret og det samme vandret, så finder du hurtigt to fuger. Derefter er det bare at interpolere (du ved jo hvor stor en mursten er) og prøve at planlægge hullerne så de sidder inde i murstenen.
Og at lukke de små huller med en lille klat Polyfilla i hver er ikke noget problem, det bliver usynligt (hvis altså væggen er hvid).

MvH,

Bent.
hej Bent
ja selvfølgelig gør man da det ! "hvorfor dælen kunde jeg ikke huske det"
(havde hvist ikke lige hoved med mig smile ) det er godt nok mange år siden jeg sidst stødte på den løsning,(da brugte vi bare en syl i stedet for ) det er da rart at der er nogen der har hovedet med her ind på forumet smile
Nå men det er jo også derfor vi skal hjælpe hinanden wink

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis