Rustbeskyttelse / Maling af stålkant

Hej

Jeg skal ha slibet en overfladerusten stålkant ned på min husbåd, men hvad skal jeg rustbeskytte med, altså effektivt ?

Hvad skal jeg male med efterfølgende ?

Er det muligt at bruge hammerlak, direkte efter slibningen, eller er det ikke effketivt nok, iforhold til saltvandet ?

Har kigget lidt hos Biltema. Kan noget af flg. bruges :

Primer : 2-komponent aluminiumpigmenteret uretanepoxymaling.
Topcoat : 2-komponent polyuretanacryl

*

Desuden skal træværket (Maghony / Eg) på min motorbåd ha en overhaling. Det skal slibes ned og der skal ligges ny gummiliste imellem trælisterne.

Hvilken lak skal jeg bruge ?
Hvad bruger man mellem trælisterne (det sorte gummi) ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ikke nogen der har en mening om brug af hammerlak på en båd ?
Jo det er der da, men hvorfor hammerlak, det er måske Hammerite du tænker på, den maling som indeholde nogle Polymer der går i forbindelse med rusten og danner en virkelig hård overflade. Er det den du tænker på, så bare smør løs.

V.h. Håndværkeren
Jeps det er hammerite, men hvad med styrken iforhold til salvandet ?
Jeg har aldrig brugt det selv... men prisen tage i betragtning må det kunne holde til en del..
Jeg ville måske spørge en en farvehandel... som også forhandler skibsmaling.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg vil tro at den er særdeles god, jeg kan se på et gammel jernstakit der fik Hammerite for ca. 10 år siden at der ikke er antydning af rust på det, det må betyde at der virkelig bliver lukket efektivt når det er smurt på. Jeg ved at stakittet blev malet to gange for at være sikker på at der ikke var åbninger i overfladen.
Og jeg har for år tilbage prøvet selve polymen på et forrør på min MC, det var godt rustent, så jeg tænkte at der kunne da ikke ske noget ved at prøve. Det holdt til trods for at forrøret nogen gange var næsten rødglødende, så det må være noget godt matriale.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også