Hvor købes RoofLite ovenlysvinduer?

Hej

Paradoksalt nok, så kan man ikke se hvem der forhandler produkterne på http://www.rooflite.net/support/dk/ men er der nogle af jeg GDS'ere der ved hvilke kæder der sælger RoofLite??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Både Bauhaus og Jem&Fix forhandler Rooflite, som vist nok er Velux' discountversion af et ovenlysvindue. Rooflite er så vidt jeg ved lavet i Tyskland (lige som Fakro, som jeg sværger til).
Kvalitetsskalen hedder Velux, Fakro, Rooflite (alle ejet af VKR-gruppen + www.vinduet.dk også ejet af VKR). Fakro kan fåes i Tyskland til ½ pris i.f.t. Velux herhjemme.
Hvor forhandles så Fakro her i DK, her tænker jeg mest på byggemarkedskæder?
www.fakro.dk kan du søge forhandlere - Bauhaus, Silvan m.fl er nævnt. Men jeg ved at små tømmerhandler har bedre priser se f.eks. her http://www.koldingselvbyg.dk/asp_site/tilbud.asp (2200,-). Samme sæt var på tilbud hos Praktiker i Flensborg for nylig til ca. 1400,- (de havde 20% rabat på alt i varehuset) - det er endda meget billigere end det rootlite koster herhjemme bl.a. i J&F.
Annonce
KIPA Vinduer forhandler Rooflite. Det er produseret af Velux på den samme fabrik som laver Velux. Jeg kan bare ikke huske om det er i Bulgarien eller Rumænien. Rooflite er kompatibel med stort set alt Velux inddækninger og andet tilbehør. Den eneste forskel er at på Rooflite sidder håndtaget i bunden af rammen som på et alm. vindue. Når man åbner rammen og kigger i toppen står der faktisk Velux og deres sædvanlige kode.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Øh, er det du prøver at sige, at RoofLite er Velux kvalitet til halv pris?!?!?
Ja, det kan jo nok tolkes på mange måder, men ja. Velux har villet ind på lavpris markedet, men ikke sådan at Velux kom til at fremstå som et lavprisvindue. Derfor opstod "firmaet Rooflite" som en del af Velux koncernen.

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Hvordan stemmer det så overens med den kvalitetsskala som ErikP har skitseret?
Mht min kvalitetsskala, så betyder det ikke at der er langt fra Velux og til Rooflite. Det er også et spørgsmål om design. Mine ovenlysvinduer sidder i 3 meters højde og bliver aldrig åbnet, så jeg købte Fakro, da jeg er ligeglad med om grebet sidder i bunden som et håndgreb eller om det er en greb i fuld bredde, der sidder i toppen, som på Velux. Der er vist nok også længere garanti på Velux. Mener det er 5 år på Fakro og 10 på Velux, men er ikke sikker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis