Sprøjtepistol til maling indendørs?

Vi har lige købt hus (forbered jer på en række spørgsmål ) med overtagelse den 1. november, og så skal vi naturligvis i gang med malingen.

Vi overvejer om det kan betale sig at købe en sprøjtepistol til det indvendige malerarbejde, og vi har fundet ud af at et airless system er at foretrække, og at Wagner laver noget af det bedste på markedet.

Hvis nogen mener noget andet, hører jeg naturligvis gerne om det

Men et par steder - også herinde - er jeg stødt på den information, at sprøjtepistoler er gode til træværk og lofter men ikke til vægge.

Hvorfor ikke vægge? Er det en misforståelse, eller er der en grund til at man ikke 'kan' male vægge (med godt resultat) med sprøjtepistol? Væggene har savsmuldstapet eller filt (så vidt vi husker :confusedsmile

På forhånd tak for jeres hjælp biggrin

/Rob
Vi har lige købt hus (forbered jer på en række... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg stod og skulle male hele huset efter renovering, da købte og brugte jeg denne her.

WAGNER - UNIVERSALT SPRØJTESYSTEM W 950 FLEXIO MALERSPRØJTE

Det var en kæmpe hjælp og resultatet blev super. Det havde taget evigheder uden.

Alle vægge og lofter var gips med filt. Filten var ikke forgrundet, så alt fik 3 gange.

Et par vigtige detaljer.

Malingen skal fortyndes så den får den rette konsistens. Meget vigtigt, så følg instruktionerne.

Sørg ligeledes for at spraye i begge retninger som instruktionerne foreskriver. Så får du bedst resultat.

Og sørg for afdækning med tape og plastik. Skal det ikke males? Så skal det afdækkes.

Det er ikke meget spild og resultatet bliver kanon.

Min erfaring med sprøjter er så knapt så gode
Jeg lånte for år tilbage en "pistol" af en malermester, og han leverede også den maling jeg skulle bruge, så den side af sagen var i orden Problemet opstod i at de sprøjtetåger (læs fint støv) sætter sig overalt, og her mener jeg OVERALT 
Jeg havde af dækket vinduer med plastik, og malertape, og aligevel lå der bagefter et fint lag "støv" klistret på rammer og vindueskarme.
Værre gik det da jeg ikke havde fået skubbet en nullermand ind i nøglehullet på døren (som ellers var lukket, men ikke afdækket, da jeg jo skulle ud af rummet) så vores gulvtæppe(som var mørkegråt) uden for døren havde et fint hvidt støvlag, som jeg så trådte ned i tæppet da jeg forlod rummet 

Vores radiatorer fik også væg maling fordi jeg regnede med at jeg bagefter kunne male dem seperat... det gik også meget fint, bortset fra at jeg skulle slibe dem fri for "støv" (læs kæmpe arbejde) men det var fedt at sprøjte væggen ned bag radiatorene.
Så min konklution blev, at den tid du sparrer på at sprøjte, sætter du til i afdækningstid, og rengøring


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også