Problemer med montering af lamper

Min kone og jeg har for nyligt købt hus, og i den forbindelse har jeg jo måttet gøre noget ved min tidligere ikke-eksisterende viden om håndværk wink Nu er jeg imidlertid kommet til kort i forbindelse med montering af lamper på badeværelset og i køkkenet confused Jeg har fået lamperne sat op, og de virker fint - desværre går de på de samme stikkontakter, som de andre lamper i værelset. I køkkenet tænder den nyopsatte lampe, når man tænder for de spots, der er under skabene, selvom der er 2 kontakter derude! Det samme gør sig gældende på badeværelset, hvor lampen tænder og slukker sammen med spots over vasken, selvom der også her er 2 kontakter. Er der nogen, som kan hjælpe en nybagt wannabe-handyman?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Skal lige høre først, monterer du lamperne i lampeudtag, eller direkte op i en dåse i loftet?
For det tyder på du har brugt den forkerte tændledning til lampen..

Kan du fortælle hvad for nogen farver der evt er til rådighed i lampeudtaget?
Så har du sikkert monteret lampen på "N" og på "M1" ikke ??

Så skal du prøve og flytte den brune ledning til "M2/L", og den blå stadig på "N". Det er fordi du sikkert og 2 tændinger i lampestederne.

Ellers vend tilbage igen.

Rejser selv i morgen.....så hvis du for flere problemer kan du evt også ringe på 61106373.
Mange tak for hjælpen, det prøver jeg i morgen, når hovedet er til det! biggrin
Problem løst - tak til thedjh for hjælpen 8)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis