Jeg skal have min rude sat/limet fast på min Seat Ibiza 1.5??

Hej alle Jer bil-ejere jeg er ny her på siden og håber at I vil værre så venlige at hjælpe mig da jeg desværre ikke ved rigtigt meget om at reparere biler [End nu] smile

Jeg har en Seat Ibiza 1.5 fra 1992 og der skal jeg have min rude sat/limet fast i selve rude regulatoren fordi den ikke rigtigt vil sidde fast.
Så når jeg ruller ned falder den ud af hakket i regulatoren.

Men så er det jeg tænkte jeg lige vi rense selve rudeholderen som ruden sidder i ren og fri for det skidt. Så jeg kan give den en omgang "Silikone" (naturligvis en til både -50 grader & + 60 grader).

Men hvordan får jeg givet den ene side sillikone, da den jo sidder indevendigt og jeg kan jo desværre ikke skruge den løs og tage ud for så kan jeg ikke få sat ruden i bagefter smile

Er der nogle der har et godt råd til hvordan man sætter det fast og "ISÆR"når man er alene om det har jeg jo kun 2 hænder´´desværesmile

Og er det i det hele taget nok kun kun at lime den ene side med sillikone.?+ (selv tror jeg det ikke, men somsagt er jeg ikke sikker og spørger derfor)

Sidder der nogle der sidder inde med nogle gode råd og fif til det vil jeg blive utrolig glad og er meget interseret i at få lidt viden om det.

På forhånd 1000 Tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med at tape ruden fast i en given højde til oversiden af døren, så du ikke behøver at holde på den.
Hvorfor vil du bruge silikone til at lime med... jeg ville nok bruge en god stærk lim til formålet,- se i byggemarkedet hvilken der er passende. Hvis det da er den rigtige fremgangsmåde at lime den fast,- Ved jeg ikke nok om problemet til at svare på

mvh jan
Hej og tak for alle svarene og undskyld jeg ikke har svaret tilbage før nu $sad
M.h.s til jeg skrev jeg ville bruge sillikone, var fordi da jeg købte den ruderegulator hos en ophugger. Så så jeg at dne der havde haft den bil havde sat/limet runde fast med sillikone og så på begge sider hvilket jeg ikke rigtig forstår hvordan det er gjort da det jo næsten er umuligt at komme derind bagved hele vejen rundt.

Kan kontakt lim ikke bruges til formålet.??

Husk på jeg skal jo ikke bruge den rude mere til noget andet end få sat den fast således den bliver siddende og så jeg igen kan bruge trækket til at rulle vinduet op og ned med når det skal åbnes og lukkes.

Kan man ikke bruge det el. feks. 2-komponents lim???

Hvad siger I..
Gudd'' ja du siger sku' da noget der som jeg ikke lige selv havde tænkt på m.h.s til at holde ruden oppe med tape det vil jeg prøve ad om lykkes.

Grunden til jeg vil lime den fast med sillikone var p.g.a jeg havde købt den rude regulator hos en hugger og deri var ruden smadret og i selve hakket som ruden skal sidde i så jeg at den der havde haft bilen. Han havde limet ruden fast i gummiet der er i rillen på jernet nede og rundt omkring hakket da det hele jo er i jern.

Men så havde jeg tænkt mig at lime selve gummilisten fast på jernet nede i hakket og derefter sætte ruden ned i hakket i rude regulatoren og så sætte den fast med sillikone.

Men problet er at jeg så at (ja jeg ved ikke lige hvordan han har gjort det, men fået limet hele vejen rundt omkring listen/hakket - men hvordan vadkommen har gjort dette aner jeg ikke) for man kan jo ikke komme til inde bagfra p.g.a døren så den kan kun blive den ene side og så ca. 1-2 cm. ind i hver side. Men jeg ville nu helst have den limet hele vejen rundt for en sikkerheds skyld. Men nu når jeg ikke kan komme til er der jo ikke noget at gøre ved det.

Normalt skal man jo bare sætte ruden ned i hakket på regulatoren og så sidder den fast, men det vil den her ikke og jeg vil og gider heller ikke betale hele 500 kr. for sådan en lille stk. jern og kvart stk. virekabel (hvis jeg er heldig det er så langt) :p

Den bliver den billige løsning.

Men tak for det tip vedr. limen du kom med men jeg agter ikke at bruge 250 kr. på noget lim det er det ½ af en ny rude regulator m. garenti i 2 år.

Kan i hygge Jer wink
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis